Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fölis har slagit i pannan jämte början till v öga. Ett sår ca 2,5 cm långt ganska djupt. Jag tyckte det såg ganska bra ut så jag ringde...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: Rotterö
·
Hästvård Jag vet att det finns flera trådar i ämnet, men jag hittade ingen passande. Jag har bara en kort fråga; vilka ska avmaskas i...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: misan
·
M
Hästvård Tänkte om ni kunde hjälpa mig lite med att ange vikten på pålle. Ganska liten omkring 155cm, lite tunn(varmblod) men hyffsat musklad...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: calind
·
Hästvård I fredags red jag dressyrträning på min häst, ett sexårigt halvblod. Han var bra nästan hela ridpasset, men efter att tränaren ridit och...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: Inna
·
D
Hästvård Upptäckte för några dagar sedan ett knakande läte från min hästs rygg. Trodde först att det var sadeln som givit upp, men knakandet...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vad kan det vara för ca.värden på gammalt sommargräs som inte blivit nedbetat utan som bara stod i somras? Obehandlat, varierat gräs och...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: sissu
·
Hästvård När jag klippte min valack i fredads så var han verkligen skärrad. Efter att ha krånglat runt i en halvtimme så orkade han liksom inte...
Svar
3
· Visningar
1 491
Senast: fejko
·
L
Hästvård Efter ett vanligt pass i lugnt tempo på kanske 7-9 km så när jag är tillbacka med han i stallet så är han dyngsur! jag vet inte om han...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: lie
·
B
Foder & Strö någon annan som märkt av att spånet försvinner ur hästens bädd? där jag jobbar lägger vi alltid in ett jämnt lager på 17-20 cm spån till...
Svar
12
· Visningar
1 103
Senast: LadySara
·
S
Hästvård Kompisen ska klippa sin haflinger imorgon för första ggn. han ska klippas på hals och under magen. Han har gått otäckad hela vintern...
Svar
9
· Visningar
856
Senast: squirlett
·
A
Hästvård Mitt sto håller för tillfället på att återhämta sig efter sitt tredje anfall av fång. Jag har börjat fundera på hur brukbarheten ändras...
Svar
10
· Visningar
1 048
Senast: armada
·
M
Hästvård har hört mycket de där använder ja värkligen inte. och de där är det ända jag använder.. vad föredrar ni, för- & nackdelar?
Svar
19
· Visningar
1 245
O
Hästvård Min tränare sa att hon todde att min häste va halt pga förslappade ledband i bakknät? Mysko,.,.,
Svar
4
· Visningar
1 227
Senast: ostbiten
·
Foder & Strö Min häst har börjat till o magra av o tänkte därför köpa nytt foder. Jag har fått tips om ett rent proteinpulver men sedan så finns ju 2...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: antiloop8
·
S
Hästvård Upptäckte igår att ena bakkotan var större än den andra och dessutom lite varm. Jag blev lite oroligt, men ändå lättad. Kan det vara så...
Svar
4
· Visningar
4 018
T
Foder & Strö Har hittills alltid gett mina hästar strimlad betfor för att det är det "normala", men börjar nu tänka.. Vad är bäst egentligen?? Varför...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: mirage
·
Foder & Strö Är det någon som vet hur man gör?? Mitt eget hö räckte inte helt i år och bonden jag ska köpa av har analys gjord för kor. Finns det...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Jessica
·
C
Hästvård Har nyss köpt ett kallblodssto som jag är helt förälskad i!! Tyvärr fick hon endast efter tre veckor en spark av en annan häst som tog...
Svar
9
· Visningar
3 593
Senast: calind
·
A
Foder & Strö Jag funderar på att ge min häst helt korn och koka upp vatten och hälla över. Går det bra för dem att smälta det då?
Svar
1
· Visningar
695
·
Foder & Strö jag och min mor har nu suttit hela kvällen och försökt räkna ut foderstater. men det blir inte alls som vi vill. att vi ska behöva ge...
Svar
1
· Visningar
579
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025