Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Läste på en säck majsflingor i dag, men där fanns inga analysvärden Är det någon som vet vad det är för värden? Tack för hjälpen
Svar
6
· Visningar
976
Senast: Tarja
·
B
Foder & Strö Vår stallägare tar prover av höet, förstaskörds hösilaget samt andraskörds hösilaget direkt från fälten och skickar iväg för analys. Det...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: amkm
·
D
Foder & Strö Mitt hö håller på att ta slut och jag har beställt nytt. Tidigare hö låg på ca 6,5 energi och 40 protein. Det jag får hem ligger på 8,9...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Min gamling har kommit på att grusmineraler är *äckliga*. Han tänker inte äta dem längre. Matte tycker att pelleterade mineraler är...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: majola
·
M
Hästvård Orkar inte vänta på nästa nummer av hästfynd :angel: Jag har testat förr att ha min häst barfota och det gick jättebra fram tills de...
2
Svar
20
· Visningar
2 065
Senast: psychogrrl
·
Foder & Strö Finns det??? Det finns ju en uppsjö av flytande varianter, men inte i pulverform vad jag vet. Eftersom jag inte ger betfor blir det lite...
Svar
7
· Visningar
1 048
Senast: Daydream
·
H
Hästvård mamma säjer att min häst börjat dricka dåligt, inget jag märkt av, men i varje fall, om han börjat dricka dåligt, vad kan detta bero på...
Svar
10
· Visningar
1 095
Foder & Strö Ska på foderföreläsning med Krafft idag och en fundering jag har är: - står det värden på deras säckar på vad dom anser vara ett...
Svar
8
· Visningar
897
Senast: alice
·
Foder & Strö Vad är värdena för linfrö, hela frön som man kokar innana nvändning. Totalt obegripligt hur det inte kan stå ett ljud omd et på...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: cox
·
B
Hästvård Min häst har haft en hovböld. Hur länge tycker ni att man bör vänta innan man börjar rida?
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Mariqa
·
L
Hästvård Hello! Jag har en svart vit shäck, och nu får hon lera/bajs/kiss fläckar på sej, nån som har ngt bra tips hur man tar bort dom??
Svar
7
· Visningar
1 654
Senast: ameo
·
L
Hästvård Min häst har varit varm fram och tillbaka ett tag nu i ett framben. Det är på h.f böjsenan, lite nedanför knät en bit ovanför kotan. Det...
Svar
1
· Visningar
964
Senast: pluttis
·
Foder & Strö Hur hög kan proteinhalten i hö/hösilage egentligen bli om det är optimala förhållanden jag tänker då på smältbart råprotein per kilo...
2
Svar
26
· Visningar
2 032
Senast: Lydia
·
L
Hästvård Har hittat en trevlig liten pålla... Dessvärre har hon kronisk bronkit :( Dock har hon varit symptomfri i två år. Skulle ni köpa en...
Svar
18
· Visningar
2 016
Senast: blindabelinda
·
Foder & Strö \"Foderkorn\"? Finns det ngt hästfoder som heter så? Jag mockar o gör iordning mat åt en häst i mitt stall en gång i veckan samt när...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: daysi
·
Hästvård Vet att det finns många trådar om detta i arkivet, har sökt men inte hittat alla svar på mina frågor. Har en vuxen häst (8 år), NÄR ska...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Gabriol
·
S
Hästvård Har funderat förut om min häst börjat se sämre. Har dock avfärdat det som hon bara blivit mer tittig och kanske driver lite med mig...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: sova
·
Foder & Strö Jag vet att hästar bildar C vitamin själva, men hur går det till???
Svar
13
· Visningar
1 091
Senast: martha
·
S
Hästvård När permanentbädden är för blöt (på ett par ställen där han kissar mycket), hur gör ni för att reprarera den? Jag har tagit ut det...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Sidney
·
P
Hästvård var & tittade på ett stall till min ponny idag, & där hade de ett solarium till hästarna (?) var är det bra for? anar att det ska...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka