Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Eftersom det just nu råder skilda meningar om hästarna ska ha tillgång till vatten i hagen under vintern eller ej vore det intressant...
2
Svar
27
· Visningar
2 540
Senast: Juzzzen
·
W
Foder & Strö Jag har hört att många ger foderjäst till sina hästar. Min fråga är av vilken anledning o vad är det bra för? Jag läste nånstans att det...
Svar
17
· Visningar
4 616
Senast: **BORTTAGEN**
·
J
Foder & Strö ...men har hästar som behöver väldigt olika mängd med foder? Hur har ni löst det?
Svar
12
· Visningar
959
Senast: Swannie
·
D
Foder & Strö Och KRAFFT Pluss? Per påse och hur många kg? Tacksam för snabba svar!
Svar
1
· Visningar
624
Senast: mizz_perfect
·
Hästvård Då jag har en halt häst hemma med vad jag tror är en ordentlig sträckning i bogmuskulaturen undrar jag hur man på bästa sätt tar hand om...
Svar
13
· Visningar
1 421
Senast: space_cowgirl
·
G
Hästvård Min nyköpta häst är sju år och vid sin första brunst i min ägo så blev hon helknäpp, hon rev staketen för attkomma in till valacken som...
Svar
9
· Visningar
1 339
Senast: lil-sis
·
G
Hästvård Hej! Jag undrar hur ota en häst ska avmaskas? Hur många andetag tar en häst per min och vilken temperatur hästen har? Tack på förhand!
Svar
1
· Visningar
618
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård har ett b-ponnysto som fick ett föl 2003. efter det har hon bara tappat i vikt,och äter bara upp hälften av allt hö hon får,men hon äter...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Just_me
·
I
Foder & Strö Jag har alltid fodrat med kornkross. Nu så har boden slut på korn. Så jag kan bara få tag på hel korn från en annan bonde. En del...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: stella
·
Q
Hästvård Vet inte om det här inlägget hamnar rätt men försöker iaf. För ett par månader sen tog min kompis in sin häst till djursjukhuset då den...
Svar
1
· Visningar
832
P
Hästvård Hästen jag rider har konstiga fläckar på insidan bakbenen mitt på den stora lårmuskeln. Området på varje ben är c a 10 cm i diameter och...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Itchie
·
J
Foder & Strö Min pålla har fått för sig att matvägra nu. Det började med att hon inte ville äta Soja som hon sedemera inte heler tålde. Köppte då...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Jaba
·
S
Foder & Strö När jag betäckte mitt sto gick jag över till ett känt färdigfoder, då det kändes tryggast och hon och fölet skulle få i sig allt de...
Svar
3
· Visningar
665
Senast: QQQ
·
S
Hästvård Nu har jag äntligen fått igång mitt fotoalbum. Om ni är intresserade av att se katastrofalt dåliga hovar, och dess väg till...
Svar
13
· Visningar
3 636
Senast: Sunnan
·
Foder & Strö har fått analys på höet nu och funderar lite på mineral-tillskott då jag är helt LOST när det gäller sådant. Detta är analyssvaret; 84%...
Svar
4
· Visningar
734
Senast: evis
·
A
Hästvård Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av hästar med dåliga minisker i bakknäna. Mitt 8-åriga halvblod har det. Egentligen...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: AxoQueen
·
Hästvård Vad har de för hemsida? Jag har sökt men hittar inte någon adress. :confused:
Svar
2
· Visningar
1 557
Senast: mirage
·
Foder & Strö Halvblod (mer än 50% fullblod), valack, sex år, växer/breddar sig fortfarande. Äter ca 9-10kg hö/dag, tyvärr oanalycerat än så länge...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Inna
·
C
Foder & Strö Tänkte mest på Tokoselen som ju bara ska ges 1 gång i veckan. Vet någon förresten hur mycket e-vitamin det är i Tokosel?
Svar
7
· Visningar
1 420
Senast: Boj
·
Hästvård pelle som ni tidigare läst om är nu frisk från sin erlichias MEN han har börjat rycka med huvudet igen. Han är väldigt infektionskänslig...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden