Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård När jag kom till stallet igår var min ponny sjuk. Han var jätte hängig, hade inte ätit nånting och ville inte röra sej hade inte feber...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: miss_willow
·
Foder & Strö Har velat fram och tillbaka kring min hästs foderstat, då det är mycket han inte kan äta, mkt känslig mage, m.m. Så jag ringde till...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: YorkWann
·
L
Foder & Strö Efter att ha fått en bra foderstat av magdalena, så har hästen blivit tjockare runt magen, men vill inte bli det vid strålen ibak...
Svar
14
· Visningar
979
Senast: linabergmer
·
Hästvård Har hört av en gammal hästkarl att Svavelblomma är bra mot hästhosta. Är det någon som har någon erfarenhet av detta medel? Bettan
Svar
7
· Visningar
2 530
Senast: Centaur
·
Hästvård De tar då eländet i skov de små kräken..ehh, förlåt..de små rara älsklingarna menar jag ju såklart :devil: Tyckte Kele haltade på ena...
2
Svar
33
· Visningar
2 777
Foder & Strö Hur gör ni som ger Luzern i pelletsform? Det står ju att man KAN blöta det inte att man SKA, hur gör ni? Om man nu bestämmer sig för att...
2
Svar
26
· Visningar
1 951
Senast: alpha
·
S
Hästvård Mitt halvblod 21 år och skimmel (jag går omkring med tumörskräck hela dagarna) vill inte äta hö längre. Här är historien: För 1,5 vecka...
Svar
18
· Visningar
1 608
Senast: KungTulle
·
V
Foder & Strö Hur lång tid brukar ni ta för foderövergångar, vid byte av foder eller introduktion av något nytt? Anledningen till att jag frågar är...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: YorkWann
·
E
Hästvård hej. vore tacksam om några kunde ge mej lite kommentarer om vad ni tycker vore fel och rätt!? Har en gammal c-ponny på 25år. Han har...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: Indiana_Jones
·
C
Hästvård Har ni erfarenhet av örter som "medicin" till era hästar? Enligt böcker ska det funka men kan vara kul att höra om någon provat det. Det...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Nyx
·
S
Hästvård hej vi behöver få tag i loppfrön snabbt då en häst är jättedålig och veterinären har rekommenderat detta var får man tag i detta? tpfh
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: Whiskey
·
C
Hästvård En del säger skritt och ta det lugnt, andra säger att det är bättre att hålla igång dem. Min häst har en pågående inflammation mellan...
Svar
15
· Visningar
1 865
Senast: oasen
·
Foder & Strö Min häst har tidigare gått på två kg groov + ca 1/2 kg betfor men har under en period varit mkt nervig. Jag drog därför bort all krafft...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: mahlmt
·
Y
Hästvård tanten där hema är dräktig och till våren tänkte jag skrubba boxen ordentligt och desinfektera (stavas detså?) den med virkon s och...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: yodi
·
B
Foder & Strö någon som har tips på ett energifoder som är snällt mot hästens mage??
Svar
6
· Visningar
797
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Har en bekant vars häst uppvisade alla symtom som vi här på forumet pratat om gällande Elichios dock ej de klassiska bokförda symtomen...
Svar
3
· Visningar
2 033
Y
Foder & Strö är det någon som vet hur länge en öpnad säck soja håller?
Svar
3
· Visningar
648
Senast: Sirisiri
·
P
Foder & Strö Jag undrar varför min häst har en bubblig mage samt att hans avföring luktar surt och havren ligger hel kvar i bajset ? Är det någon som...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: Piewo
·
Foder & Strö Hur många dl är 0,5 kg betfor. Både vanlig och pelleterad betfor är jag intresserad av att veta. :) Jag vet att jag har läst det i någon...
Svar
5
· Visningar
3 016
Senast: juli
·
Y
Foder & Strö damen är dräktig och jag har redan så smått börjat fundera på hur lillen ska fodras, jag har sett en hel del färdig foder till föl och...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka