Ave rfarenhet vill jag minnas att det är da mycket lättare att förstå skriven danska än att förstå när någon talar
R. publicerarade en otroligt bra och lättförstådd artikel om "forparts-syndromet" i den danska tidningen "ridehesten", tror att det måste ha varit typ hösten -01 eller våren -02, Det blev en otrolig rush på kliniken då många som läst artikeln ringde upp och sa stt "det där är ju PRECIS min häst, varför har ingen tänkt på detta förrut..."
ofta har man ju som ryttare en väldigt tydlig känsla för precis vad det är som hästen har svårt för, och om så någon annan kommer och sätter ord på den känslan så blir det lite av en "aha- upplevelse"
Jag har inte någon kopia på just den artikeln här och nu, men jag vet att jag kan få fatt på den inom typ en m¨ånads tid eller så, vill gärna skicka en kopia om det kunde vara till någon hjälp,
fast å andra sidan så verkar det ju oxå vara mer av ett bakdels relaterat problem hos din häst oxå, det hör ju oxå till R's kunskapsområde, men omtalas inte i just den artikeln
Om inget annat hjälper så finns ju alltid alternativet att låta R. se på hästen i danmark, det är ju lite av ett stort projekt kan jag förstå, men med en så pass ung häst så kan det ju vara ett alternativ för att "rädda" dens framtid, prognosen är ju alltid bättre om man börjar i tid.