Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Vad ska man avmaska med nu i Februari? Det är väl bara unghästar som ska ha eller?
2
Svar
30
· Visningar
2 076
Senast: Francess
·
V
Hästvård Jag hörde nåt så intressant i dag. Som ni säkert också upplevt så verkar det finnas en hel del olika teorier och åsikter om...
2
Svar
23
· Visningar
1 787
Senast: aker
·
O
Hästvård Jag köpte nyligen ett bogskydd att ha under utegångstäcket eftersom pållen lätt får skav. Tyvärr verkar det nästan som om den stör...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: miamiamia
·
D
Hästvård Ni som har eller har haft fånghäst, hur lång tid gick det innan hästen var återställt? Hur länge fick ni ge medicin och vilken medicin...
Svar
12
· Visningar
1 027
Senast: josse_horses16
·
Hästvård Jag har haft en evig tur med mina hästar och de har inte varit sjuka eller skadade, för än nu. När stora pållan hämtat sig från sin...
Svar
15
· Visningar
1 047
M
Foder & Strö hur mycket ger ni era shettisar? och vad får dom? nyfiken!! :D
2
Svar
31
· Visningar
2 006
Senast: cilvia
·
Hästvård Har lagt märke till att min valacks kiss tenderar att bli mörkare när han nästan kissat klart. Först är det ja orangegult sen kommer...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: tipex
·
S
Hästvård Min häst är halt sedan en vecka tillbaka. Hon klev snett på onsdagen, visade ingen hälta då men på torsdagen var hon svullen och varm...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: TantEster
·
F
Foder & Strö Jag fattar inte hur man ska räkna och tolka foderstater :cry: Exempel: Ett halvblodssto på ca 600 kg, mkt sparsamt riden (dvs...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Har en ponny, när han köptes veterinärbesiktigades han. Allting ua, utom förslitningar konstaterades. Veterinären sa att han klarade...
Svar
17
· Visningar
1 432
Senast: miss_willow
·
R
Hästvård Tror jag har frågat förr men jag minns inte :o Vad är bronkit? Kan det göra att man inte kan rida?
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Real_Life
·
A
Hästvård Om en häst haft ringorm en gång i sitt liv, kan den då får det fler gånger? Var en kompis till mig som sa att de var så. :confused:
Svar
3
· Visningar
1 960
Senast: pixiegnomen
·
T
Foder & Strö vore snällt om någon kunde hjälpa mig att reda ut lite begrepp om denna vitamin.. vad jag vet är att det är en fettlöslig vitamin så vid...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: TantEster
·
W
Hästvård Någon som har sin häst verkad enligt strassermetoden? Den enda i sverige som hitills e utbildad enligt hildur strassers metod bor visst...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 477
Senast: xCATHx
·
B
Foder & Strö Någon som gör det här?.. jag blev lite nyfiken idag på jobbet och smakade på lite olika foder (dock inget hö, det verkar för stråigt)...
Svar
10
· Visningar
932
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård häromdan såg jag att min häst hade stora hårlösa fläckar i ljumsken och ner lite på bakknäet, det flagar sig och fäller en massa små...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: ankans
·
P
Foder & Strö Ni som ger era hästar Enzion, har det förbättrat hovkvaliten eller hur tkr ni det har funkat? Ska ju vara väldigt bra sägs det... Min...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: mirjada
·
Foder & Strö tycker detta med foder är jättesvårt. sen jag gick över till hel havre istället för krossad tycker jag att min ettåring blivit bättre i...
Svar
6
· Visningar
736
Senast: höstmåne
·
Hästvård Är lite orolig för min häst... För ett par dagar sen så fick han ett sår på insidan av hasen, inte så djupt, ungefär 10cm långt. Han har...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Centaur
·
M
Foder & Strö Har köpt Biotin flytande och pulver att blanda i fodret men det går inte att få i min häst det, han totalvägrar. Har även försökt att...
Svar
3
· Visningar
1 055
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg