Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö En tjej i mitt stall ger sin tvååring fri tillgång till hö OCH 2 kg hippo basic, 1,5 kg betfor och 1,5 kg lusern/dag Jag tycker att det...
Svar
17
· Visningar
1 031
Senast: Nafayette
·
J
Hästvård Vill börja med att skriva att jag vill bara diskutera ämnet att åka till klinik; eventuella namn, erfarenheter m.m. kan ni p.m'a till...
2
Svar
22
· Visningar
4 585
Senast: Centaur
·
Hästvård såhär är det.. Min syster ska flytta sin häst till mitt stall. Han har VÄLDIGT mycket päls coch har stått i ett nollgradigt stall. I...
Svar
5
· Visningar
829
Senast: Jutka
·
Foder & Strö Någon som har analysvärdena på foderjäst tillgänglig? håller på å provar vad freef*rm säger om min foderstat :crazy: Måste ha analysen...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: Jessica
·
B
Foder & Strö hej Hur är det man beräknar hur mcycket fode en häst ska ha? med protein o sånt..?? tacksam för svar!!! kram flikkan
Svar
3
· Visningar
769
·
K
Foder & Strö Är det bara jag som blir trött på folk! :mad: I mitt stall kan folk bara inte komma över att min häst i princip bara får hö att käka...
2
Svar
30
· Visningar
1 881
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Vilken tillverkare är det som har det?? DEt är det med selen...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: majola
·
B
Foder & Strö Hästarnas \"Mage & tarm\"! Till alla som undrar-/inte vet, så här ser det ut.. samt hur det fungerar mm, även en hel del om problem som...
Svar
11
· Visningar
1 024
Senast: mahlmt
·
M
Hästvård För 1,5 vecka sedan fick min häst ett fult sår på vänster bakknä(fråga mig inte hur), stort som en enkrona ungefär, inte speciellt...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: majja22
·
P
Hästvård Tack alla ni som engagerat er i frågan. Om jag förstått rätt skor många vintertid för att brodda, men en häst UTAN skor är det väl...
2
Svar
24
· Visningar
1 675
Senast: HannaZ
·
M
Foder & Strö Hur ska jag göra? Ska man lägga till vitaminer på vårkanten eller inte? Isåfall vilka ska det vara? Chevinal? Hjälp mig nu! Köper ju...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: montgomery
·
J
Hästvård hur pass "smittsamt" är krubbitning? räker det med att hästen ser en annan som gör det?? /me & bellis :confused: :confused: :confused:
Svar
16
· Visningar
1 262
Senast: TantEster
·
Hästvård Min lilla shettis dam var synnerligen ojämn att stretcha i fredags, vilket hon inte varit förut. Jag har inte jobbat henne så pass så...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: Jamtland
·
K
Hästvård Hej! En häst i stallet kliar sig ganska mycket på svansen? Han är avmaskad regelbundet. Är det någon som har några idéer eller tips??
Svar
1
· Visningar
598
Senast: mirage
·
S
Foder & Strö hej! Jag behöver lite hjälp igen! Min häst är troligtvis inne i en växtperiod (5,5 år) han har gått ner i vikt senaste veckorna trots...
Svar
17
· Visningar
910
·
Foder & Strö min häst blir lätt jättetjock i sina ben.. och det går nästan aldrig helt över.. om hästarna av någon anledning inte får gå ut i hagen...
Svar
4
· Visningar
712
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Eftersom min häst har problem med sin blindtarm så läser jag förstås allt jag kommer över om det. Nu läste jag precis ett inlägg av en...
Svar
9
· Visningar
2 275
Senast: majola
·
Hästvård Min häst är full med päls. Har rakat henne en gång i höstas och under jul vilade hon. Nu när träning börjat sätta fart, undrar jag om...
Svar
17
· Visningar
1 494
Senast: Mumlan
·
G
Foder & Strö Vetekli & Linfrö! Har läst en hel del om foder på sistonde och på många ställen står det att vetekli & linfrö är nyttigt (för...
Svar
11
· Visningar
1 460
Senast: cox
·
K
Foder & Strö Hej! Jag har en fundering. När man blöter upp betfor, hur länge håller det då innan det blir dåligt?
Svar
6
· Visningar
736
Senast: Kallblod
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix