Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Min häst har högre hull än vad jag önskar. Foderstaten kan jag inte laborera med han får hö och pyttelite korn samt morötter. Han är...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Jessica
·
D
Hästvård Min häst hade kolik i går. jag vet inte vad det brodde på. Men jag tror att de var att jag ökade hennes foder rätt mycke på en gång. Men...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: roccostar
·
C
Foder & Strö Har problem med dåligt hö och kom då på att det finns något som heter HorseHage. Är det någon här som har erfarenhet från det...
Svar
13
· Visningar
1 377
Senast: blindabelinda
·
Foder & Strö Hur lång övergångsperiod bör man ha när man byter hö från ett stall till ett annat? Jag har börjat smått med att byta ett kg i taget och...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: aramis
·
S
Hästvård Jag undrar vilka som är för/emot lösdrift? För- och nackdelar? Jag är själv "mellan två hästar", bor i hus och har en dröm om att nästa...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: Zora
·
Foder & Strö Vilket rekomenderar ni? Finns det för och nackdelar som är bra att veta? Finns det pulvervitaminer? Borde inte det vara bättre då eller...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: aramis
·
Foder & Strö sj ger jag mitt hlb 1 kg kvarnby total + ½ kg korn & 2 dl havre + mineraler & E,B vit. hon får också 7 kg hö.... vet inte´, låter dt bra...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: urkella
·
Foder & Strö Har ett arbete på hemkunskapen nu somn går ut på att man ska jämföra mat (förr och nu, eller på annatb sätt jämföra..), och jag tänkte...
Svar
3
· Visningar
917
G
Foder & Strö Ska Kraffts Müsli blötas?! Läste i något inlägg här att man blötlade den. Den går alltså inte att fodra som den är?! :confused:
Svar
4
· Visningar
758
Senast: glittertuss
·
G
Foder & Strö Har precis suttit och räknat ut min ponnys foderstat efter alla konstens regler! :p Ca/P kvoten är dock i minsta laget. Fick den till...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: glittertuss
·
Y
Foder & Strö jag upptäkte nyligen att min foderbok är gammal och inte har dom aktuela sifrorna längre så undrar jag om det är någon här som kan tala...
Svar
2
· Visningar
537
·
S
Foder & Strö Jag undrar om någon skulle kunna ge mig råd. Då mina 6 olika hästar har väl anpassade foderstater anpassat till deras egna behov...
Svar
1
· Visningar
900
·
A
Foder & Strö Jaha, nu ger jag snart upp. :crazy: Jag var på djursjukhus med min fångis idag. Han var lite svullen och varm i benen och jag råkade...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: armada
·
G
Hästvård Träckprov & maskisar Tänkte göra ett träckprov i slutet av april (kan vara lagom har jag förstått?!) för att kolla läget. Om de inte...
2
Svar
20
· Visningar
1 572
Senast: Gargamella
·
P
Hästvård Jag har roat mig att mäta hur mycket hästarna rör sig i hagen. Vi har en vinterhage som är ca 300x300 meter. Har tre hästar som släpps...
Svar
10
· Visningar
1 628
Senast: Centaur
·
Hästvård Valacken har varit skodd av samma hovslagare på samma sätt sen 2001. Erkänt duktig hovslagare som är utbildad och har jobbat på klinik...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: Alexandra_W
·
F
Hästvård Min häst har börjat blöda ur munnen när ja ridit henne..:/ jätte orolig över vad d kan vara. jag är absolut inte hård i handen. Men hon...
Svar
8
· Visningar
3 754
Senast: suisyola
·
F
Hästvård Har en shettis som har börjat att torrhosta inte så farligt men det låter lite jobbigt. Har hört att det kan vara spolmask som hon har...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: Lady_A
·
Z
Hästvård Har en kallblodstravare (6 år) enligt hovslagare så formas hovarna (på två distinkta sätt) beroende på tidig skoning och sättet de...
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: ameo
·
Foder & Strö Har en fundering och jag vill gärna höra om det är någon som har varit med om samma sak. Mitt halvblod som är en rätt stor herre på...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Inna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix