Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård När gör ni det? Det är väl inte så bra att göra under vinterhalvåret? Hur gör ni det? Med kallare vatten och svamp? Visst stämmer det...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Centaur
·
A
Foder & Strö Hallo alla kloka och visa på Bukefalos..... :bow: Har börjat lära mig foderstatsuträkning och läser de flesta böcker som finns att...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Arracsbullen
·
B
Foder & Strö Har väl samma värden som den strimlade Betforen? En bekant till mig sa idag att det inte alls är samma värden, men det tror jag hon fått...
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: Magdalena
·
Y
Foder & Strö är det någon här som känner till ett rent selen tillskott? pålen får i sig tillräkligt med E vitamin (till och med på gränsen till för...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: lil-sis
·
L
Foder & Strö Vad äter din häst? Olika sorter och hur mycket? Hur mycket hålls den igång? Träning o.s.v.
2
Svar
35
· Visningar
2 440
Senast: Bucus
·
N
Hästvård ..om man har en häst som blir tokig när man försöker att rycka..?? :crazy:
2
Svar
22
· Visningar
2 256
Senast: Nobell
·
Hästvård Har en ganska ung, ganska klantig häst, han slår sig jättemkt på benen, främst i hagen. Boots runt om är ett absolut måste!!! Men han...
Svar
18
· Visningar
1 025
Senast: SessCa
·
S
Hästvård Hej alla. Jag har en fundering, gick i hagen å kollade och ser flera blodliknande kisspölar,likosm de har kissat å kisset är väldigt...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: YorkWann
·
L
Hästvård Jag har nyligen fått hem en fullpälsaad och tjock shettis, och hon blir väldigt svettig fast vi tar det lugnt när vi rider. Kan jag...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: LuddeLump
·
Foder & Strö är det farligt att ge ensilage till hästar som är till kossor???jag har bara hört att det innehåller klöver. :confused: :crazy: :D
Svar
10
· Visningar
844
Senast: angelaL
·
S
Hästvård Vad är bone spavin (eng.) för något? Svensk översättning tack!
Svar
3
· Visningar
1 667
Senast: sanwan
·
Foder & Strö Min påller bajsar ut hel havre,,,varför blir det så?Ska jag gå över till krossad havre?Han kan ju inte ta upp allt jag ger honom om det...
Svar
5
· Visningar
1 970
Senast: Magdalena
·
Hästvård Nu har hästn vilat i 2 veckor då hon varit halt i hb. Nu när jag kongerar henne syns inget på bak men däremot fram. Ihöger varv haltar...
Svar
1
· Visningar
625
E
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av hur lång tid en hovböld tar att läka?
Svar
6
· Visningar
806
Senast: Empa
·
L
Hästvård Hur lång tid över 1 år kan det gå mellan vaccinieringarna utan att man måste börja om? I mitt fall rör det sig om 1 månad, alltså 13 mån...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Görel
·
J
Foder & Strö Delar man proteinvärdet med energivärdet för att få fram kvoten? I mitt fall 46/8 = 5,75 stämmer det? Någon sa att jag hade skitdålig...
Svar
18
· Visningar
960
Senast: Rikkan
·
G
Foder & Strö Jag har funderat lite över Kraffts olika mineraltyper (Blå & Röd). Hur mycket/hårt ska en häst arbeta för att det ska vara befogat att...
Svar
8
· Visningar
952
Senast: glittertuss
·
C
Foder & Strö :( Hur gör ni när ni köper hö? För det första så är det svårt att finna något bra hö men det problemet är det kanske många som har. Men...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Grevinnan
·
Hästvård Pållen har haft kotledsinflammation hö fram, och lite på vä fram. Vilade 11 veckorn nu friskförklarad sedan tre veckor. Har promenerat...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: HannaZ
·
L
Hästvård gör *morotstricket*? låter henne sträcka sig efter moroten när jag tar den vid sidan av henne..då knäcker det till kanske 2-3 gånger i...
Svar
13
· Visningar
4 155
Senast: SessCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka