Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Jag gör ett seminariearbete om hoven och dess funktion.Vill ha allas er hjälp nu med en fråga.Hoven mår bäst av att vara utan sko, så...
Svar
18
· Visningar
3 068
Senast: suisyola
·
P
Hästvård Är det bara otur att en del människor har sjuka hästar, eller kan det vara så att man överför sin egen hypokondri på hästen. Att jag...
Svar
13
· Visningar
1 710
Senast: suisyola
·
Hästvård idag, efter en lugn och fin ridtur, så upptäckte jag en ENORM hasledsgalla på hästen. den k a n ha funnits där före ridturen, men den...
Svar
4
· Visningar
1 505
Senast: Alexandra_W
·
B
Hästvård min arab har extrem svank, man kan säga kanske en 15-20cm svank. men egentligen är det ingen "riktig" svank, utan man kan egentligen...
Svar
7
· Visningar
1 674
Senast: Minnie
·
M
Foder & Strö Hur mycket selen finns i betfor? Skulle även uppskatta om någon kunde skriva ner värdena på betfor, jag har visst tappat bort dem. Tack!
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Skrev ett inlägg i en annan lucernfråga här intill, men har ändå en separat liten fråga. Dilemmat är att lucernhacket är slut i...
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: tott
·
Foder & Strö Vbl, ca 155cm, ca 400kg får nu en kvot på 6,6 men jag började med det ganska nyss (läs i går) men funderar på om det är högt?? Det är...
Svar
2
· Visningar
719
·
D
Hästvård En ponny har skakat nu från och till och dom senaste dagarna har han skatat precis hela tiden, så det nästan inte har gått att rida...
2
Svar
28
· Visningar
4 069
Senast: Dragonfruit_
·
Foder & Strö Håller Krafft på att gör om hela sortimentet eller. Enligt deras hemsida så existerar inte Breed längre (jag köpte dock i förrgår utan...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Alexandra_W
·
D
Hästvård Jag har inte haft egen häst på ett antal år och har förstått att rutiner för avmaskning och dylikt har utvecklats och blivit bättre. I...
Svar
12
· Visningar
1 070
Senast: Luff
·
P
Foder & Strö Hej! Jag undrar om ni som har fri tillgång till ensilage/hösilage/hö i hagen skulle kunna berätta om era erfarenheter av det? Vad hade...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: caradan
·
C
Hästvård :confused: NÄR och med vad avmaskar ni era hästar. Jag har lärt mig att avmaska 1)På försommaren innan hästen släpps på bete 2)på hösten...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Rianimare
·
E
Hästvård Jag fick hem mina föl i december.De är födda i maj 03. Fick informationen om att de var avmaskade.Vilket de inte var. För lite över en...
2
Svar
25
· Visningar
2 045
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Jag har tre häster (tv travare och en dartmoor ponny) som går ute ca 14h/dygn. Den här vintern har de börjat gnaga bort völdigt mycket...
Svar
7
· Visningar
2 821
Senast: wennstrom
·
O
Foder & Strö en häst i mitt stall är mager! han är tyvärr väldigt gammal 30år så jag försåt ju om han inte kan gå upp i vikt något mera. men finns...
Svar
12
· Visningar
868
·
N
Hästvård Min häst har alltid varit lite halvlös i magen, han har inte diarre men det blir inte fasta "bollar". Jag har haft han i 3 år och han...
Svar
17
· Visningar
4 191
Senast: Hästbiten
·
Foder & Strö "lite" vetekli frågor... var köper ni vetekli? vilken sort? hur fodrar ni med det? (varför?) och till sist vilka näringsvärdesrsiffror...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Moppa123
·
L
Foder & Strö innan fick min häst bara havre men blev då tokig då det satte sig i skallen. började ge henne hippobasic men nu har hon blivit rätt så...
Svar
15
· Visningar
1 709
Senast: LillTihra
·
L
Foder & Strö Jag skulle vilja ha råd i en fråga.. jag vill att min häst ska få tillgång till så mycket grovfoder som möjligt (allra helst fri...
Svar
8
· Visningar
1 085
·
E
Hästvård Hjälp, jag har en häst som helt plötsligt börjat tappa pälsen och får öppna sår där han tappat den. Det sitter en stor kal fläck på...
Svar
7
· Visningar
1 201
Senast: Elize
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?