A
Arracsbullen
Hbl valack -91 ca 600kg
Under uppbyggnad pga graviditet så han endast gått "promenader" i skogen.
8 kg hö
0,5 kg Eggersmann´s Classic Müsli (havrefri)
0,5 kg Eggersmann´s Struktur Mix
0,5 kg Betfor
100 g Miner Grön
0,5 dl Dodson & Horrel´s Juvernile Mix (örter)
(Nypon, Alger, Nässla, Vitlök, Mynta, Bockhornsklöver)
Periodvis torkade morötter och under sommaren torkad vitlök som jag blöter upp med betforen. Även B-vitamin extra vid
pälssättning-fällning.
Förklaring då till varför jag använder ovanstående:
Havrefri müsli då han får "tomtar på loftet" av havren då han inte går så mkt. Överskottsenergin blir tyvärr till negativ energi hos honom. Struktur Mixen då han skall få lite mer att "tugga på" och JAG vill att han inte skall få så ensidig kost med bara müsli och betfor. Man é jättebarnslig ...men men....Struktur Mixen luktar mkt gott och ger nog en god smak. Örterna har ju sina olika egenskaper som jag vill ha med i kosten. Betfor så det inte blir för torrt samt bra balans i foderstaten.
Min darling äter med glädje och F-N den som försöker ta den i från honom...hehe..
Under uppbyggnad pga graviditet så han endast gått "promenader" i skogen.
8 kg hö
0,5 kg Eggersmann´s Classic Müsli (havrefri)
0,5 kg Eggersmann´s Struktur Mix
0,5 kg Betfor
100 g Miner Grön
0,5 dl Dodson & Horrel´s Juvernile Mix (örter)
(Nypon, Alger, Nässla, Vitlök, Mynta, Bockhornsklöver)
Periodvis torkade morötter och under sommaren torkad vitlök som jag blöter upp med betforen. Även B-vitamin extra vid
pälssättning-fällning.
Förklaring då till varför jag använder ovanstående:
Havrefri müsli då han får "tomtar på loftet" av havren då han inte går så mkt. Överskottsenergin blir tyvärr till negativ energi hos honom. Struktur Mixen då han skall få lite mer att "tugga på" och JAG vill att han inte skall få så ensidig kost med bara müsli och betfor. Man é jättebarnslig ...men men....Struktur Mixen luktar mkt gott och ger nog en god smak. Örterna har ju sina olika egenskaper som jag vill ha med i kosten. Betfor så det inte blir för torrt samt bra balans i foderstaten.
Min darling äter med glädje och F-N den som försöker ta den i från honom...hehe..