Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag är lite fundersam över kotledsinflammation. Kan man själv upptäcka om hästen har det? Isåfall vilka symptom visar hästen? Hur tar...
Svar
7
· Visningar
4 960
Senast: Robin1
·
L
Foder & Strö Hur länge kan man räkna med att en öppnad bal håller sig bra? Hur mycket ger ni era hästar av hösilage? (Skriv gärna med viken TS det...
Svar
3
· Visningar
643
Senast: BeastieBabe
·
O
Hästvård Undrar om det är någon som vet om det är lämpligast att kastrera på hösten eller våren? Och i så fall varför?
Svar
6
· Visningar
1 159
Senast: semlis777
·
A
Foder & Strö Har ett stort problem! Har ett Eng.Fullblod som är väldigt mager hon är ca 163-165 cm i manken, sist jag vägde henne vägde hon 517 kg(i... 2
Svar
26
· Visningar
2 143
Senast: seejii
·
S
Foder & Strö De här tiderna tänkte jag ha i vinter. Vad tycker ni? Hur gör ni/hur ofta fodrar ni? Vill gärna veta! 06.00 Frukost kraftfoder+hö 07.30... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 143
Hästvård Ska ta ut veterinär i nästa vecka om inga mirakel händer över helgen. Hjälp mig gissa diagnosen så länge! 19-årig gubbe, tuppspatt i...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Boj
·
A
Foder & Strö Hej! En kompis har haft ute, en i mina ögon kvacksalvare, som hållit betfor mot hästen och påstått att hästen varit allergisk! Denna... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 649
Senast: moonlightgarden
·
P
Hästvård \"Back on Track\" skydd? Någon som har provat dessa såkallade "back on track" paddar, knäskydd osv som finns ? Som ska vara Keramiska ...
Svar
17
· Visningar
3 323
Senast: Temlan
·
F
Hästvård Hej ! Hur ofta måste man vaccinera, raspa tänderna på, avmaska och verka hästen ? Vad är skillnaden på olika vaccin och...
Svar
12
· Visningar
1 142
Senast: ft_lover
·
G
Hästvård Vad vet ni om denna sjukdom på hästar??? Hur vet man att hästen har det och vad kan man göra??? man kan väl kalla det *visslings...
Svar
6
· Visningar
1 936
Senast: flinga64
·
J
Foder & Strö Halloj, Vi har tänkt att våra hästar ska ha fri tillgång på hösilage i höst, men att lägga en massa hösilage på marken i våra hagar...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: gadriel
·
C
Foder & Strö Tänkte bara kolla vad ni andra har fått för värden på ert hösilage i år? Vi hade ett rätt mediokert hösilage förra året och blev rätt...
Svar
6
· Visningar
795
J
Foder & Strö Kan man se på blodprov om hästen lider av någon sorts mineralbrist?
Svar
12
· Visningar
1 882
Senast: Jaba
·
Hästvård Har en åttaårig welshdam som har fång. Haft tidigare men ponny rör sig fortfarande mkt bra med öppna bogar och schvung. Har väldigt lite...
Svar
1
· Visningar
711
M
Hästvård Nä nu lägger jag mig och grinar. Hela våren har jag ridit igång min häst lååångsamt efter en gaffelbandsskada hb, och i juni var han...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Apollo
·
Hästvård Jaha. Var ett tag sedan jag behövde skriva och fråga om hältor, men nu börjas det väl igen antar jag. :cry: Hästen min har gått... 2
Svar
23
· Visningar
1 999
Senast: SaraMara
·
Hästvård Min häst tappade en sko för någon vecka sedan och då drog jag lös den andra skon också. Problemet är att hovväggen trasats sönder och...
Svar
12
· Visningar
1 110
Senast: Seppo
·
Foder & Strö Hur vet man vilka mineraler som hästen ev. har brist på? vilka mineraler/kvoter räknar ni på? på min nuvarande foderstat har jag...
Svar
13
· Visningar
778
Senast: Moppa123
·
S
Hästvård åter igen denna förb. mugg! denna gång har jag provat lactacyd, 4ess, helosan. har ni ngt annat tips??
Svar
16
· Visningar
1 681
Senast: Elwis_86
·
Foder & Strö Jag vet att Gråbo är starkt allergiframkallande för människor, men hur är det med hästar? Vi har massor av Gråbo i hagarna och hästarna...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: Albatross
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka