Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har haft min pålla på bete nu sedan i juni. Hon har gått med två andra hästar och har inte haft kontakt alls med andra hästar än dom...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: Korven
·
Hästvård Min pålla lyckades sparka lite på sig själv i helgen och skaffa sig ett fint överben. Pratade med vet som inte rekommenderade...
Svar
8
· Visningar
11 113
Senast: Centaur
·
Q
Foder & Strö Havre kan en stor häst (175cm) äta innan det blir för mycket? Har nämligenh en häst som är VÄLDIGT lat även om han är i väldigt hög... 2
Svar
20
· Visningar
2 008
Senast: mirjada
·
F
Hästvård Hej ! :) Hur ofta måste man vaccinera, raspa tänderna på, avmaska och verka hästen ? Vad är skillnaden på olika vaccin och...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: prince77
·
J
Foder & Strö Fick lite papper om Aloe Vera för ett tag sen, som jag läste igenom härom kvällen. Det lät ju helt fantastiskt, ska man tro dom så är...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Frodo
·
Hästvård Komm till stallet i dag och möttes av en lätt linkandes häst.. Han är inte fräch.. Och, det blir värre på vänster bak, Fruktar det... 2
Svar
27
· Visningar
2 021
Senast: Boj
·
Hästvård Jag skall i dagarna flytta min häst till ett nytt stall. Övriga hästar i det nya stallet flyttade dit samtidigt den 1:a april i år...
Svar
11
· Visningar
4 885
Foder & Strö Vill någon ge kvalifiserade gissningar på vad har min häst för brist/brister? Hästen i fråga är kallblod, ca 600 kg tung, valack, 9 år...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: tgd
·
Z
Hästvård Vi har ett "problem" i vårt stall. Vi har två stora hagar, båda på 2-3ha. En av dem är bara vall, och den andra är en skogsglänta som är...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: zana
·
Hästvård Nån här som har erfarenhet av allvarliga senskador? Min pålle fick för ca tre månader sedan en allvarlig skada på djupa böjsenans... 2
Svar
20
· Visningar
5 447
Senast: ylvalill
·
E
Hästvård Hur mkt kan det kosta att raspa tänderna på en shettis?
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Elwis_86
·
S
Hästvård Jag skulle bli jätte glad om nån sa vad det e? :bump: 2 3
Svar
41
· Visningar
3 430
Senast: _Sonette
·
S
Hästvård Jag har gett upp...Mina hästar håller på att bli tokiga... Så efter att ha gått ute dygnet runt sen i början av aprill så har jag börjat...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: habby
·
Foder & Strö Har en liten fråga. Ska man ge tillskott ex mineraler, vitaminer vid alla mål då man ger kraftfoder eller endast vid ett. Hur gör ni...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Robin1
·
Hästvård Hej Jag undrar vad ni gör / om ni gör något om hästen som annars har torra ben, plötsligt en morgon vid utsläpp har lite svullna ben...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: tott
·
L
Foder & Strö ...om dagen. Vad skall man tänka på när man utökar målen mat från 2 -> 4? Räcker det om det är hö 4 ggr och havre/kraft bara två som...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Jessica
·
Hästvård Hej! Läste i något inlägg om något som hette Stallosan. Vad är det? Var får man tag i det och vad kostar det? Skulle vilja ha tag i...
Svar
12
· Visningar
4 511
Senast: ylvalill
·
A
Hästvård Fick en häst för 2,5 veckor sedan som visade sig ha FRUKTANSVÄRD klåda i man och svans. Klådan har troligen funnits där sedan April, man...
Svar
2
· Visningar
700
S
Hästvård ...som ser ut som en gigantisk geting? Såg att det satt en nästan hamster stor sådan på min häst rygg idag och hon blev alldelles ifrån...
Svar
9
· Visningar
4 152
Senast: Prosit
·
M
Hästvård Ja, jag är tråkig idag, fler hovfrågor :smirk: Jag har testat både easybootsen och mac pro till nordisen, men hon "kliver" av dem med en...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: Moniq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?