Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö till mina shettisar. Mj 4,9 smrp 31,7 TS 51,9.
Svar
11
· Visningar
733
K
Foder & Strö Okej, jag minns när jag var yngre så fodrades det inte alltför sällan med Melass, men idag känner jag ingen som fodrar med det. Grejen...
Svar
6
· Visningar
1 290
Senast: Jagga
·
Foder & Strö Då jag har hästar i olika storlekar och former som äter olika snabbt vill jag ha tips på hur jag ska ge hö i hagen. Fjordingen äter i...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: taccotad
·
Foder & Strö Läser ibland trådar där folk klagar på att det är för långt mellan målen på tex natten, sista målet ges kanske 22 och första 6-7 sådär...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: Gunther
·
E
Foder & Strö Hej! :bump: Hur förvarar man havre för allra bästa hållbarhet? :bump: /Marie
Svar
1
· Visningar
778
L
Foder & Strö hej! jag undrar om man ska blötlägga kli, eller om man ska ge det som det är?
Svar
12
· Visningar
1 437
Senast: DeCloe
·
A
Foder & Strö Hur räknar man ut den och är det i den sammanlagda MJ o smrp värdena i foderstaten som man räknar med då? Har total glömt det nu...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag ska köpa en nordsvensk nästa år och har hittat en jättebra stallplats. Problemet är att hon tar in hästarna på nätterna och hon...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: gadriel
·
M
Hästvård vet inte om tråden ligger rätt men testar... Mitt 21 åriga sto har fått en massa småsår på huvudet och i pannan. ofta har hon även sår...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Memmlan
·
S
Hästvård Min häst fick en liten repa på ena frambenet för ca 10 dagar sedan. Så djup så att det precis började blöda, ca en cm bred och tre cm... 2
Svar
20
· Visningar
4 152
Senast: sanwan
·
Foder & Strö Jag tror att det heter digivande m föl. Iaf hon har föl som diar (bättre uttal kanske ;)). Just nu får hon obegränsat m hö och lite...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Ger ni mineraler om ni har ett bra, stort bete??
Svar
19
· Visningar
1 368
Senast: Asa_S
·
Foder & Strö Min häst går på bete . Hagarna växlas mellan hästar ,kor och får. Han är fin i hull och päls. Men hur ofta ska jag/viavmaska.Och med...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: Magdalena
·
Z
Hästvård Min hästs hovar har blivit väldigt torra nu i sommar, och har börjat spricka rejält på vissa ställen. Jag har hört att olivolja ska vara...
Svar
14
· Visningar
1 863
Senast: hanoirocks
·
C
Hästvård Mitt sto har nu en 2-3 graders hälta på ett av frambenen efter att nya hovslagarn vatt ute. :mad: :( :mad: :( :mad: :(. J**la skit! jag... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 516
Senast: Asa_S
·
Hästvård Tänkte bara rapportera lite (eftersom många ju följde spåan när den pågick och var intresserade) hur det gått för Vision, valacken med...
Svar
11
· Visningar
1 154
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har hört att när man ridit en häst trött/svettig så ska man ju inte spola med kallt vatten, utan ljummet. Det för att man inte ska...
Svar
5
· Visningar
2 508
Senast: zilla
·
Hästvård \"knöl\" precis under hasen. för några veckor sen upptäckte jag en konstig "knöl" eller knuta precis under pållans högra bakhas, på...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: Korven
·
E
Foder & Strö Var brukar det ligga i pris ungefär? Funderar på Krafft och Hippos lucern.
Svar
8
· Visningar
944
Senast: trav
·
I
Foder & Strö Hur mycket bör ungefär en kraftig fjording på 140 cm i mkh ha i hö? Hästen rids bara ut, lite galopp, kanske lite dressyr i skogen, hon...
Svar
7
· Visningar
3 257
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Valp frågor
  • Tråden för spår