Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård ?????????
Svar
5
· Visningar
875
Senast: BeastieBabe
·
B
Hästvård detta ska vara som en inbakad fyrfläta.. rent bullshit tror jag.. någon som hört talas om denna knasiga fläta?
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Nu har jag fått 4 alternativ(det finns flera) Har ju som sagt blandad kompott av hästar... Han tar inte mineralanalys på alla, men... 2
Svar
30
· Visningar
1 549
Senast: Gammeln
·
M
Foder & Strö Fick ett tips att denna olja skulle vara bra för att få hästen fin i hullet. Var och kollade efter den och det verkar som att den bara...
Svar
10
· Visningar
1 103
Senast: molla
·
C
Foder & Strö Läste i tråden nedanför om betforn och fick mig en tankeställare, tycker ni att 0.8 kg (uppblött) betfor är mycket för en D ponny? Jag...
Svar
16
· Visningar
1 333
J
Hästvård hejhej. jg har tänkt att jag skulle klippa min häst nu till hösten. jag har inte någon klippmaskin själv så jag undrar om det finns...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: Tosa
·
Foder & Strö Medelvärde,\"foderstat\"??? Nu är det såhär att jag fått en ny leverantör på grovfoderet och jag kan istort sätt välja själv vad jag...
Svar
14
· Visningar
951
Senast: Gammeln
·
S
Foder & Strö Hej! Kan någon vänlig själ hjälpa mig med ett avmaskningsschema över ett år. Det jag vill ha äe följande; Vilka månader man skall...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Nickan
·
Hästvård Mine häster har blivit stucken av jordveps. Min vetrinär var lugn när jag pratade med honom, men inte jeg! :o Han ene har 38,2 i feber...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Haffe
·
T
Foder & Strö Jag har lånat hem en åring (valack korsning NF/hbl) som sällskap till mina damer. Problemet är att han är så fruktansvärt mager att man...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: Hannely
·
C
Foder & Strö som jag skulle vilja ha svar på! Min ponny äter 1,5 kg havre, betfor, krafft blå mineraler och hösilage. Har nu tänkt att börja ge... 2
Svar
21
· Visningar
1 407
Senast: Connemara_Lover
·
Hästvård Ett sto i stallet fölade i slutet av maj, och det har "uppkommit" en konstig knöl på henne, tror vi. Eller är det det att hon har tappat...
Svar
9
· Visningar
1 333
Senast: Francess
·
Hästvård Någon som har ett BRA tips på muggsalva? 2
Svar
20
· Visningar
6 797
Senast: Mariell
·
S
Foder & Strö Vågar någon ge mig ett förslag på foderstat? Av diverse anledningar blir det ingen höanalys förrän om ca en månad, så jag vet att det...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: Jessica
·
Hästvård Vi har haft lite problem med sadel som inte låg bra å pållen fick ont i ryggen. Efter 6 veckors vila så ömmade hon ingenting men fick... 2
Svar
20
· Visningar
1 649
Senast: Tiili
·
W
Hästvård Det har ju på senaste tiden varit mycket artiklar osv om barfotagång. Alla hästar ska kunna gå barfota mer eller mindre. Har ni era... 2
Svar
22
· Visningar
2 264
Senast: seifur1
·
Hästvård Jag undrar om någon känner till en spruta som ska heta Somnylos (stavning??) som tydligen ska vara extra snabbverkande (ska fungera lika...
Svar
17
· Visningar
1 368
Senast: seejii
·
Hästvård Mitt sto, 15 år går på bete just nu. Har gått ca 1 och en halv månad. Både hon och hennes två beteskompisar har fått mugg tyvärr...
Svar
7
· Visningar
929
Senast: Robin1
·
G
Foder & Strö Hästen i fråga har gått på bete i sommar men inte tappat så mycket alls utom kommer troligen att vara i bra kondis om 1-1,5 månad igen...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Guatemala
·
A
Hästvård I fredags kom jag på att jag för första gången sen jag köpte hästen 96 hade glömt hans vaccination. Han skulle ha fått sprutan den 12...
Svar
3
· Visningar
1 443
Senast: saltakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka