Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Har lite funderingar på hur jag ska få ner gallorna som min häst har i bakbenet... Min nya foderhäst (:love:) har haft probblem med...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: snö
·
M
Foder & Strö Vad kan det bero på om ponnyn är väldigt bukig. vad jag har hört så kan det vara proteinbrist vilket jag inte tror i det här fallet...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Egonson
·
B
Hästvård Vår ponny är svullen långt inne i munnen på tungan. Dessutom är emaljen på tänderna bruna!! Var hos vet. idag eftersom han har...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: benjamin
·
J
Hästvård I går såg jag styngflugan i stallet. Och en av hästarna har fått ägg i manen. En stallkompis sa att när dom väl lagt sina ägg så är det...
Svar
10
· Visningar
1 843
Senast: snofflan
·
P
Hästvård När, hur och varför klipper ni era hästar? 2
Svar
20
· Visningar
1 856
Senast: veronican
·
Hästvård Min häst har fått hovsprickor som går hela vägen uppifrån och ned. Han är inte halt eller någonting men jag vill inte att det ska bli...
Svar
9
· Visningar
2 068
Senast: Daydream
·
Foder & Strö Nu har jag nämligen ännu en fråga! Vi i stallet har pratat om att ge hästarna kornkross till vintern men läste nu ikväll i en foderbok...
Svar
18
· Visningar
2 397
Senast: antiloop8
·
S
Hästvård Det verkar finnas en hel uppsjö med olika märken på marknaden och för en annan som alltid kört med vatten är det lite förvirrande...
Svar
15
· Visningar
6 034
Senast: Nominous
·
S
Foder & Strö Ja är det någon som vet vad man kan tänka sig att ge för foder till en fånghäst som tävlar regional i hoppning. Har tidigare gett havre...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Tillis
·
E
Foder & Strö Har någon provat Mustangs muslifoder? Har en travare som inte tillgodogör sig havren till 100%. Jag har gett honom Mustang Active...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Ettermyra
·
A
Foder & Strö Hej igen!! Jag ska ju leta upp ett bättre hö och vad ska jag nöja mig med i Mj och allt det där?? Hon är som sagt Ett Eng.fullblod, ca...
Svar
4
· Visningar
652
Senast: veronican
·
Foder & Strö När man fodrar med hö har jag lärt mig att hästen ska ha minst 1,5 kg/100 kg kroppsvikt. Men vad gäller för hösilage? Måste man veta...
Svar
3
· Visningar
949
Foder & Strö Vad gör det? Får allt annat att stämma perfekt, men får ett överskott på magnesium. T.ex Behov i sista dräktighetsmånaden för arabstoet...
Svar
1
· Visningar
692
Foder & Strö När börjar ni stöd fodra era hästar som fortfarande går ute?Vi har massa bete kvar men det är väl ingen närning i gräset längre.Hur gör...
Svar
8
· Visningar
1 654
Senast: Welsh
·
P
Foder & Strö Jag har en fd. travare som jag behöver lite foderstats hjälp till. Under en lång tid har han haft problem med tänderna och har det...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: Huntress
·
Hästvård Har en bekant som har häst X antal mil ifrån mig. Har nu fått ett samtal där hästen efter mycket problem med hovar och hovslagare...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: Bri
·
M
Foder & Strö Hur gör ni? Har hört både de som fodrar torrt och en del blött. :confused: Men ni som blöter upp lucer,n hur länge är lämpligt att det...
Svar
13
· Visningar
1 040
Senast: FTW
·
Foder & Strö Efter att ha kollat på tråden om musklade/omusklade hästar på gnägg har jag kommit fram till att min häst behöver mer protein för att...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: majola
·
L
Foder & Strö Innan betet gick pållan på Hö har gått innan det på enslilage utan problem. Och nu efter betet så flyttar jag till ett annat stall där...
Svar
2
· Visningar
679
Hästvård Funderar på hur jag ska göra nu i vinter med fjording som blir extremt långhårig och kan inte ridas nämnvärt hårt utan att bli svettig...
Svar
2
· Visningar
565
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka