Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Det känns som om det varje år kommer skräckrapporter om regn och dåligt väder och hur låga värden allt hö kommer att få. I år är det...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Arabis
·
J
Foder & Strö ett annat Ts? Jag tog analysen från hösilaget men tog åxå hö från samma vall. Hösilaget har Ts på 54,9 och höet borde ju ligga kring 84...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: janta
·
M
Hästvård Jag ska till att lägga bädd i pållens box för första året i år, och har några funderingar. Jag har tänkt en variant av kalk+ torv+...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: missan
·
B
Foder & Strö Hur farligt är det? Jag har lagt märke till att min häst kommer få det i år. Ska jag ge mer fosfor så att kvoten blir rätt eller ska jag...
Svar
7
· Visningar
773
Senast: alpha
·
Hästvård Min häst har under större delen av sommaren haft rinnande näsa (inte så det runnit en väldans massa utan litegrann, speciellt då han...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Nightrider
·
T
Hästvård \"vispar\" med svansen Är det någon som har hört att hästar som vispar mycket med svansen vid ridning, att det kan bero på att det är...
Svar
2
· Visningar
1 121
G
Foder & Strö Hej, någon som vet hur snabbt man brukar få svar från analycen? Har ju väntat två veckor nu ju...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: lojzan
·
F
Foder & Strö Vad har ni för värden i Mj, smrp, ca, P på Hippomüsli och fibergi bas + låg. På deras hemsida står det bara i procent men jag vill ha...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: Filou
·
S
Foder & Strö Okej, jag har totalt hjärnsläpp!!! Jag tänkte att jag skulle räkna lite på foderstat med hjälp av freefarms program. Hur ska jag räkna...
Svar
13
· Visningar
1 008
Senast: sax
·
Hästvård Saknaden är enorm och jag har inte vågar åkt ut till stallet än. Känner hästarna på sig att de ska tas bort? Hon blev så apatisk och...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: Magdala
·
Hästvård Är det någon som varit med om att en häst kan bli halt därför att felet sitter i korset eller kring dessa leder? Hur behandlar man såna...
Svar
5
· Visningar
1 545
Senast: Boj
·
Foder & Strö Självklart skall vi analysera höet, men jag måste ju veta ungefär hur mycket som vi skall boka av bonden. Ponnyn är 145 cm i mankhöjd...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: doris
·
Foder & Strö Kan man anta något om årets värde på ett hösilage om man vet förra årets, och det är taget på samma vall? Är i väntan på analys.
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Lotus
·
Foder & Strö Denna stund har jag väntat med spänning på. Trodde att jag skulle få ett hö med helt urusla värden i år, pga mkt sen 1:a skörd. Taget i...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Jessica
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har ett problem i och med att jag snart skall ta in hästen efter betet. Under sommaren har mitt 16-åriga varmblodssto endast...
Svar
4
· Visningar
836
·
Foder & Strö som så många andra har jag fått svar på hösilage analysen.. Har aldrig gjort något sådant för. Så jag skulle behöva inte så lite men... 2
Svar
24
· Visningar
1 629
·
Hästvård Efter att en häst i stallet dragit på sig lymfangit efter en sparkskada började jag fundera. I mitt förra stall hände det att hästarna...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: alice
·
Hästvård Min valack betäckte mitt sto häsomdagen, trodde inte han var kapabel och han har gått med ston tidigare utan att det hänt något. Har...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: mandalaki
·
R
Hästvård Jag har en tvåårig hingst som är snäll och bara lite hingstig, dvs han gnäggar på ston som går förbi och visar upp sig, inte alls...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: prince77
·
P
Hästvård Funderar på att nu till hösten ta och åka med min häst och röntga ryggen.Vad kostar det? Vad brukar hältprov kosta? Tacksam för svar!
Svar
1
· Visningar
695
Senast: missan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna