Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en undran till er duktiga kunniga hästmänniskor.Jag fattar inte vad det egentligen är som har hänt!! Jag lämnade i våras ut min...
Svar
18
· Visningar
1 582
Senast: skjona
·
S
Hästvård Mitt sto är väldigt känsligt för bett av alla de slag. Bromsar, myggor, knott och även inbillade flygfän :D Börjar hon klia sig är det...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Rubinen
·
Hästvård Titta på den här bilden: Är detta en liten ofarlig blödning pg av bus& spring i hage, eller skall man oroa sig? Det ser ut såhär på... 2
Svar
24
· Visningar
4 913
M
Hästvård Har en ganska så kraftig shettis...lite övervikt har hon spec nu efter betet ;)... Magomfånget är just nu 150cm!! Vad har ni för omfång...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: MoonLady
·
K
Foder & Strö vad tycker ni om att ge ½ kg krafftgrund + ca 9 kg hö till ett varmblod som rids ca 1h/dag och 4-5dagar/veckan? Hon rids i skritt och...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Har en fråga. Hästarna går fortfarande på bete, men det börjar bli tunnt med gräs nu. Hur är det, det som ev växer upp nu är det mycket...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Moniq
·
M
Hästvård Behöver hjälp från Er som vet nt om balltramp. Nyskodda hästen släpptes ut i hagen direkt efter skoningen. På em när vi tog in henne...
Svar
6
· Visningar
11 389
Senast: maverick
·
Foder & Strö Nån som snabbt kan ge mig de generella värdena för betfor och linfrö? Tackar och bockar! :D
Svar
2
· Visningar
845
Senast: malumbub
·
L
Hästvård Min häst fick gula små prickar efter att jag släppt henne i en ny betes hage . så jag flytade henne till en annan och avmaskade med... 2
Svar
24
· Visningar
2 110
Senast: Lindaslycka
·
Foder & Strö Har en fråga. I stallet jag står finns det en del som använder helt korn som de skållar. Eller dvs. de gjorde det förut men nu tycker de...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: CK
·
Foder & Strö Frågan står i rubriken. Ska alla Granngården ta hem Hippos foder? Jag vill gärna ha tag i Hippo Lin Cubes men har inte sett Hippo-foder...
Svar
9
· Visningar
1 142
Senast: martha
·
Hästvård De har bytt från spån till torv i stallet nu och jag har 0 erfarenhet av det så jag undrar lite... Vad är skillnaden? Mockar man som...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: domino
·
Foder & Strö En liten undran: jag ska börja att ge alger till mina hästar, och undrar om man ska "mjukstarta" med givan för att sedan succesivt...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Catina
·
Foder & Strö Vad kostar Fibergi Bas och hippo Basic?
Svar
4
· Visningar
763
Senast: Mimmi22
·
Foder & Strö Någon som vet vad fibergi sto kostar? Hur mycket det är i påsen osv. Har dom som säljer fibergi även just fibergi sto som komplement...
Svar
11
· Visningar
978
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Hej Har en häst som jag svårt att få upp i vikt. Vill gärna ha tips. Idag får hon Hösilage (analyserat m MKT bra hästvärden) 3,5kg...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: Jessica
·
V
Hästvård Någon som är känner till om det finns örter som kan hjälpa om hästen har lite slem i luftvägarna? Eller fått en lättare förkylning? Jag... 2
Svar
25
· Visningar
8 596
Senast: Gunther
·
Hästvård Är det någon som har varit med om att er häst blivit svullen mellan ganascherna, lite typ svullna lymfkörtlar utan att må det minsta...
Svar
10
· Visningar
1 860
Senast: skjona
·
H
Hästvård Hej. Jag undrar hur hästen skall vaccineras när man ska tävla med den. Min häst är vaccinerad två gånger med 6 veckors mellan rum och...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: horsewhisper
·
E
Foder & Strö Har precis flyttat till England tillsammand med mitt halvblodssto, har jattesvart att hitta analyserat ho/ensilage har. Det ar valdigt...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: ellle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Räcker garnet?
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Bojkott av butiker

Hund, Katt, Andra Djur