Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Ska ev köpa islänning och den som vi tittat på har sommareksem som behandlas med laser. Någon som vet mer om det här med lasern, hur det...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: tabac
·
Hästvård I stallet är det nu dags för en ny omgång Cydektin, det var 12 veckor sedan sist. Men jag är rädd att det kommer att krånglas till det i...
Svar
6
· Visningar
1 055
U
Hästvård Hej på er! Är det någon som har någon vidare erfarenhet av ehrlicia infektioner hos häst? Har nu behandlat min vallack för andra...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: majja22
·
K
Foder & Strö Jaa nu sitter jag här och funderar kring olika färdigfoder bl.a. och jag tycker det är jättesvårt. Kan de inte bara ange näringsvärdena...
Svar
9
· Visningar
1 746
Senast: Krabban
·
Hästvård Lite blandade frågor ang, hästens dagliga skötsel. Svara gärna varför/varför inte. 1. Ryktar (inte bara borsta av) du varje dag... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 086
C
Hästvård Hade veterinären ute för mitt fyraåriga sto var halt på bägge bakbenen. Tanken på fång hade inte slagit mig eftersom det inte brukar...
Svar
12
· Visningar
3 462
Senast: cocette
·
Foder & Strö Någon som vet vad D&H's chaff är egentligen? Finns i både "Fiber chaff" och "Apple chaff". Det står så här på de: "En attraktiv...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: majola
·
Hästvård På måndag em skall jag så återigen in på kliniken med Carmenzita, denna gång för att kolla hur läkningen gått efter hennes operation av... 2
Svar
26
· Visningar
1 874
T
Hästvård Hej! Ni som har/haft hästar med gaffelbandsskada, hurdan behandling har era hästar fått? Hur har det gått för era hästar? En av mina...
Svar
7
· Visningar
11 554
Senast: Desert_Wind
·
Hästvård Nu får ni hjälpa mig... Satt och sökte efter karenstid inför tävling för Finadyne, och hamnade på travsport.se och deras sida om... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 609
Senast: martha
·
F
Foder & Strö Jag har räknat foderstaten och än så länge ser den ut så här: 9 kg hösilage (analys:7,1 mj och 38 smrp, 71 ts) 1 kg hö ( ej...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Filou
·
Hästvård I vintras hade min häst problem med blindtarmen, lätt förstoppning och inflammation. Hon fick äta linfrö, kli och betfor och blev bra...
Svar
3
· Visningar
1 195
Senast: majola
·
Hästvård Min mördarponny har gjort det igen. Hon har hittat ett jordgetingsbo och totalförstört det och är nu prickig på hela mulen men inte...
Svar
2
· Visningar
1 494
Hästvård Min unghäst har haft återkommande problem med sårskador på frambenen ända sen i julas. Spec ett sår som tog två månader, två vet. besök... 2
Svar
26
· Visningar
2 915
Senast: Idka
·
Foder & Strö Har en liten fråga.Vart köper man sojamjöl?? :bump:
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min häst tappade en sko idag. Första gången han gör det.. Han går barfota bak och skodd fram. Hovslagare kommer först nästa torsdag. Ska...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: Robin1
·
G
Foder & Strö Jag är intresserad av att få tips om lämpligt foder till åldrande hästar. Jag har en 30 årig shetlandsponny som enligt tandläkare börjat... 2
Svar
29
· Visningar
2 405
Senast: Geisli
·
L
  • Låst
Foder & Strö HEj! Vi ska analysera vårat hö och ensilage. Till vilka olika företag kan man skicka in det till och vad kostar det?? Om man...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: guldmane
·
Hästvård I en artikel i Ridsport påstås det att hästar som umgås med andra hästar som behandlas med Finadyne skulle kunna åka fast i en...
Svar
13
· Visningar
1 932
S
Foder & Strö Jag undrar vad hästens behov av följande vitaminer är: A, D3, E ,samt vad som är maxgiva innan det blir skadligt. Någon som vet eller...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: Shadowfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka