Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö allt vanligare och utfodra med mer och mer kraftfoder än hö? det är åtminstone min erfarenhet, att det tyvärr går åt fel håll. Själv...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: bussig
·
B
Hästvård Vad kostar det att grundvaccinera en häst??...svara fort! Det är så att min foderhästs ägare har slarvat bort vacc. papprena och jag...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Liten_men_tuff
·
S
Foder & Strö Någon som har erfarenheter av örthö?? Bra, dåligt? Har hittat ett örthö med detta innehåll:Kärringtand, kummin, svartrot, timotej...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Sweet
·
T
Foder & Strö Ska jag räkna på den vikt han ska ha eller nåt mellanting på den nuvarnade och den han ska ha? Ti_Ti
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Ti_Ti
·
E
Hästvård Ni som har erfarenhet inom detta område, får gärna svara. Har en 3 åring som enligt veterinär har lätt patella bak. Detta ska...
Svar
9
· Visningar
2 712
Senast: Ysa
·
P
Hästvård hej! Någon som kan hjälpa mig att hitta hjälp till min islänning? ett sto som är imp från island och som just nu håller på att klia...
Svar
6
· Visningar
1 934
Senast: Kongur
·
Foder & Strö Nu har jag på kort tid fått kommentaren "men det är mycket klöver i" flera gånger när man diskuterat hö/ensilage. Och då menat det...
Svar
6
· Visningar
1 407
Senast: Jessica
·
A
Hästvård hej,min ett åring har fått mugg på båda bak,hon är annars guda snäll att pyssla med,men har nu antagligen mkt ont av detta,så jag får ej...
Svar
15
· Visningar
1 263
Senast: tabac
·
Hästvård Så nu har jag lite frågor. Jag har läst gamla trådar men hittar inget om karens för tävling!? Om jag förstår saken rätt så smittar det...
Svar
19
· Visningar
4 787
Senast: tabac
·
N
Hästvård Min häst fick sin första spruta igår och jag undrar hur intervallerna ligger på botulismsprutorna (3st) ngn som vet?? :confused...
Svar
2
· Visningar
580
Senast: Nickan
·
Hästvård Jag vet att det har pratats en hel del om barfotagång på detta forum tidigare. Vad jag har funnit så det en spridd skara av människor...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Borkan
·
S
Hästvård Min ena valack har en grå beläggning på snoppen som luktar vidrigt illa. Ingen av de andra valackarna vi har, har haft detta. Har...
Svar
12
· Visningar
3 466
Senast: domino
·
I
Hästvård Avmaskar ni mot styngflugan i sept trots att ni tex har ett pyrantelår eller väntar ni till ett ivermectinår kommer. (Om inga symtom...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Nickan
·
E
Hästvård Är det bra att massera och stretcha hästen när han/hon börjar bli äldre? Tänkte på blodcirkulation, ev stelhet osv. Vad finns det för...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Jagga
·
M
Foder & Strö Var kan man köpa det? Tacksam för infp? :bow:
Svar
4
· Visningar
979
Senast: mirjada
·
Hästvård Någon som hört det uttrycket och som kan berätta för mig vad det innebär? Hörde det av en veterinär som sa så om en flugskimmel och som...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: palle
·
Foder & Strö Jag har ett halvblodsto som jag precis fått hem och hon är minst sagt fet. Är det någon som har ett bra förslag på en foderstat? Hon...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: desiree
·
L
Hästvård För någon månad sen klippte jag manen på min häst, blev olika längd på båda sidorna (inte så fint) Nu har den växt ut igen och jag ska...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: pialotta
·
S
Hästvård Jag vet inte vart jag ska sätta in detta inlägg men jag tror att det passar bra här, om ingen har ngt emot det.. :P hittade inget annat...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: Sandra S
·
I
Foder & Strö Har inte tillgång till mina papper och lider av dåligt minne så däför gör jag det lätt för mig och frågar er allvetande bukefalister...
Svar
17
· Visningar
1 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka