Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Idag köpte jag ett foder som heter ovan till hästen jag rider. Nyfiken vad ni tycker om den fodret.Den får efter när vi vart ute och...
Svar
17
· Visningar
1 217
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Någon som använder Racing till sina hästar? Vad tycker ni isf om det? Ska fila lite på foderstater åt en kompis som ger Racing Prix...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: vippan
·
Hästvård Är risken stor att den ska drabbas av fång nu? Hästen är 4 år, har aldrig haft fång förr, gått i nerbetad gräshage hela sommaren...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Inelin
·
Foder & Strö Värden på detta tack och på lucernhack , och fort ska det gå :D
Svar
5
· Visningar
836
Senast: Gammeln
·
I
Hästvård Snälla, kan nån förklara... En hästägare jag känner påstår att hennes häst blir dålig i magen av att vara ute när det är kallt, dvs ute...
Svar
16
· Visningar
3 820
Senast: arabia
·
J
Foder & Strö Jag har för ca 2 månader sen bytat foder till Red Mills. I går hade jag veterinären ute som tog blodprover och det visade sig att hästen... 2
Svar
26
· Visningar
2 322
Senast: Gunther
·
Foder & Strö Jag har i början av aug fått hem min nya häst. Hon var ganska tunn när hon kom och fick genast gå ut på dygnet-runt-bete. Hon la på sig...
Svar
15
· Visningar
2 667
Senast: Moniq
·
M
Foder & Strö Alla ni som har gett eller ger Steel Joint kan väll skriva en rad om hur ni tycker det funkar!? hur avpassar man foderstaten m.m. Tack...
Svar
13
· Visningar
4 035
·
S
Foder & Strö Ni som fodrar med soja, hur mycket betalar ni för det och hur stora förpackningar är det?
Svar
8
· Visningar
1 018
Senast: Nyx
·
Foder & Strö Jag ska försöka få tag på ensilagebalar till denna vintersäsong, för det hö som är skördat lär vara alldeles för låga värden på för att...
Svar
5
· Visningar
790
Senast: ameo
·
D
Foder & Strö Har en ganska glupsk häst och vill därför inte bara ge krafft då jag är rädd för att hon ska få foderstrupsförstoppning. Har funderat på...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: majola
·
S
Hästvård Behöver hjälp om hur man fixar till dåliga hovar(kvalite) Pållen jag rider har under åren haft VÄLDIGT många tappskor och det har nu...
Svar
12
· Visningar
2 289
Senast: Korven
·
T
Hästvård :confused: Vad händer efter medicinering? Skor? Barfota? ALLA Hovslagare och Vet. säger olika. Någon med erfarenhet av fånghäst.
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Cilva
·
C
Hästvård Har fått hem en häst nu som har vårtliknande utslag på ena sidan av huvudet/ansiktet. mest runt mulsidan och upp mot ögat. Vårtplitorna...
Svar
5
· Visningar
2 113
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Har sedan något år tillbaka problem med ökade hålväggar på alla mina shettisar. Jag undrar om det är någon som haft liknande problem och...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: armada
·
Foder & Strö Hej på er. Jag ber er först lite vänligt, halshugg mig inte, skjut mig inte och skicka inte datavirus till mig nu ifall ni inte... 2
Svar
20
· Visningar
1 669
I
Hästvård Min ponny har redan börjat få tjock päls på halsen. :( och svettas väldigt mkt när hon rids. När ska man raka första gången på...
Svar
7
· Visningar
1 312
·
F
Foder & Strö Hur hög TS har ett riktigt torrt och fint hösilage? Sådant som ser ut som hö alltså. 50%? 70%? Och hur blött dvs låg TS-halt kan funger... 2
Svar
29
· Visningar
2 154
·
L
Hästvård På söndag flyttar pållan från betet till ett nytt stall , Dom andra hästarna i hagen ska gå kvar ett tag till. Men frågan är då ...
Svar
9
· Visningar
849
Senast: Liten_men_tuff
·
J
Foder & Strö Hejsan.. Jag funderar på att börja ge min pålle fil till maten.. vad finns det för fördelar med det? hur mycket borde man ge?? nån som vet??
Svar
19
· Visningar
2 289
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka