Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Min häst belv halt för ca 3 veckor sedan, eftersom jag trodde att det var hovslagarn som gjort fel så har jag ännu inte tat ut en vet...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Cecely
·
Hästvård Hej! Min åring trampar sig på ballarna har jag upptäckt och såren ser lite otäcka ut eftersom hon går i en hage där det bara finns...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: Novelette
·
Foder & Strö Vilket foder bryts ner i tunntarmen?
Svar
4
· Visningar
651
Senast: majola
·
L
Foder & Strö Jag undrar om det är höbrist i år?? Sen vad höpriset ligger på i år (speciellt i Norr & Västerbotten)? Vad betalar ni för höet nu? :bow:
Svar
12
· Visningar
1 435
Senast: Glimten
·
Hästvård I förrgår började jag tillskottsfodra Novan med silage eftersom betet börjar bli lite välknapert. Silaget har en TS halt på 65% och...
Svar
16
· Visningar
1 221
Senast: Millz
·
Foder & Strö ...i hö. Ponnyn får förra årets hö som har väldigt lågt näringsvärde pga fångkänning. Meningen är också att han ska banta rejält...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Jessica
·
A
Foder & Strö Jag undrar om ni har några bra tips på vilket foder man ska använda för att öka vikten hos en häst utan att ge för mycket energi...
Svar
11
· Visningar
1 088
Senast: Skatan
·
G
Hästvård Min lilla dam har en viss förmåga att dundra på grejjer i hagen när hon får "tupp juck", och även sparka sig själv. och jo hon har gjort...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: Guatemala
·
Foder & Strö Hur väl stämmer egentligen formeln för att räkna ut hästars energibehov? Det verkar som om var och varannan häst som rids lite grann... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 787
·
U
Hästvård Hur mkt kostar det att ha häst egentligen... visst fattar jag att det är olika från häst till häst och vad man har hästen till.. Men...
Svar
13
· Visningar
1 425
Senast: taccotad
·
D
Hästvård I torsdags när jag tog in min lilla häst så såg jag att hon hade fått några konstiga knölar på höger lår(mot svansen till) och jag...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Daun
·
Hästvård Har vid ett par tillfällen märkt att min häst blir väldigt anfådd och flåsig utan egentlig anledning. Det kan vara om man skrittar ute...
Svar
6
· Visningar
3 282
Senast: Fiffi1
·
Foder & Strö Detta blir nog ett snurrigt inlägg... Ha överseende. ;) Gluttade runt lite och läste i ett inlägg att dennes häst fick nypon för...
Svar
5
· Visningar
1 442
Senast: Corax
·
E
Foder & Strö Finns det något preparat som inehåller både E-vitamin och selen? Vad finns det för olika sorter, och vilken är mest...
Svar
15
· Visningar
1 932
·
Hästvård Jag läste i en tidigare tråd att någon ansåg tt det kunde göra mer skada än nytta att spruta kotorna. Vad är faran med att spruta?
Svar
12
· Visningar
1 995
M
Foder & Strö Vad väger 1l krossat korn? Vad väger 1l krossad havre?
Svar
9
· Visningar
3 973
Senast: eldione
·
Hästvård Hur är en sådan häst? Symptom? Om en häst är väldigt känslig för damm och behöver vattnat hö och kraftfoder, vad kallar man den då...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: superbusan
·
J
Hästvård Undrar härmed hur gympadojor till häst fungerar?Var i en Hööks affär och tittade på deras och blev osäker så köpte aldrig några.Fungerar...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Albatross
·
Foder & Strö Har beräknat foderstat och det visade sig att jag behöver få upp fosformängden lite (både för behovets och kvotens skull). Nu sitter jag...
Svar
9
· Visningar
983
·
Foder & Strö En kompis jobbar i kök och ringde i dag och undrade om hästarna ville ha råa skalade potatisar?Är det bra för dom?Eller.Jag kan väl...
Svar
5
· Visningar
3 609
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka