Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det finns ju olika sätt att ta hand om hästens ben efter hoppning te x. med kyllera (med eller utan bandage), liniment (med eller utan...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Boop
·
M
Hästvård Vi har avmaskat med Noromectin 2 gånger i vår och sommar med 8 veckors mellanrum. Den 20 september är det dags igen. Veterinären sa att...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Nu har min analys kommit, och JÄVLAR vilket värdelöst hö jag har! Det är sanslöst! Smrp : 17 (!!!!!) Mj : 6.8 Ca : 2.6 P : 0.9...
Svar
9
· Visningar
974
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Fick analysen på hösten i höt idag och det var bra! Förutom på mineralsidan. Foderstaterna har jag fått ihop någe så när men jag vet...
Svar
3
· Visningar
631
Senast: Jessica
·
A
Foder & Strö Jag har länge fodrat med Eqion och kompletterat med E-vitamin+selen. För en tid sedan blev jag rekommenderad Krafft Miner Röd, och när...
Svar
17
· Visningar
3 362
Senast: Bubbla
·
A
Foder & Strö Hej,,har hört att mitt hö jag ska köpa ska vara 50 i smältbart råprotein,är det bra till en 1åring att äta i vinter??Det är taget i år...
Svar
1
· Visningar
684
·
Foder & Strö Hej! Vilket är bäst att ge hästen när den behöver B-vitamin? MVH Sanna
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Robin1
·
E
Foder & Strö Det ska alltså blötas. Men hur? Ska man låta det ligga i vatten några timmar, typ som betfor? Eller ska man blanda upp med vatten till...
Svar
14
· Visningar
1 259
Senast: knoppan
·
U
Hästvård Jag har nu tagit BESLUTET. Jag skall låta min gamla häst få somna in. Han har haft ehrlicia som inte vill ge med sig samt världens...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: Fiffi1
·
Foder & Strö Har tre stycken ständigt bantande shettisdamer. En tvååring, en treåring och ett äldre sto som tävlas i ponnytrav. Då deras aptit vida...
Svar
6
· Visningar
872
·
C
Hästvård Ååh nu har min pålle kommit in i vinterhagen, där har han oxå hittat träd med massa kåda! Det är fullt på hela hans hals, och han är...
Svar
6
· Visningar
1 127
Senast: Dimmalimm
·
Hästvård Är det katastrof eller kan man ta igen den? Köpte hästen i dec 03 skulle ha vac i maj. men missade det. (fast päronen säger att vi...
Svar
2
· Visningar
705
·
Foder & Strö Vill ha tips på fodersorter, har innan utfodrat med musli endast men ska nu troligen byta till att blanda eget foder för det är...
Svar
3
· Visningar
766
·
Hästvård Jag skulle tycka det var väldigt intressant att få höra era erfarenheter av hästmassörer. Ska själv utbilda mig till det, så jag skulle...
Svar
10
· Visningar
1 122
Senast: miss_kala
·
M
Hästvård Jag är nyfiken på kunskaper och erfarenheter av vävande och/eller luftsnappande hästar. Teorier om orsaker, hur det påverkar hästen, hur...
Svar
7
· Visningar
1 755
Senast: phoenix
·
Hästvård Om man vaccinerar ca en månad tidigare det är väl inget som gör saken sämre eller? Ska eventuellt ta ut veterinär för kontroll av...
Svar
2
· Visningar
536
Hästvård Kvarka sägs ju vara här och var i landet nu. Finns det någon internetsida där man se vart denna sjukdom härjar någonstans? Har hört...
Svar
13
· Visningar
1 037
R
Foder & Strö Hej! Undrar över fölis mamma som jag håller på att så sakterliga dra igång igen nu när fölis är 4 mån. Hon har tappat rejält med...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Magdalena
·
J
Hästvård Skall börja grundvaccinera mot boutolism men undrar vilka intervaller de 3 sprutorna ges i. Är det någon som vet?
Svar
1
· Visningar
656
Senast: artchie_1997
·
Foder & Strö Ja, vilket är bäst? Båda finns i 1-litersflaskor, och doseringen är samma, 30 ml/dag. Men Emin är billigare, 57,50 mot Shyfeeder...
Svar
12
· Visningar
2 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka