Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Hej! Ni som har föl som är födda i år. Vad ger ni dem att äta? Jag har Hippo foder till alla mina hästar och på deras hemsida...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Vet att det är helt omöjligt att ge ett säkert svar på detta, men då jag funderat en del och inte kommit fram till något bollar jag över...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: jenred
·
N
Hästvård Hej alla glada, en fråga som jag hoppas ni kan hjäpa mig med. Avmaskning e lite klurigt tycker jag så ... om jag avmaskade mina hästar...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: pinky
·
K
Foder & Strö Eller ska den förvaras en viss tid först? :d Kola
Svar
7
· Visningar
1 745
Senast: Kola
·
Foder & Strö Jag har köpt nytt hö nu och skulle väldigt gärna ha hjälp med en ny foderstat. Tyvärr har jag bara MJ och SMRP värdena men det är iaf... 2
Svar
22
· Visningar
1 552
Senast: Jessica
·
Hästvård Mina hästar är avmaskade med Cydestin för ca 12 v. sedan, så det är dags att maska igen nu. Men så har jag fått inhyrda hästar i stallet...
Svar
1
· Visningar
694
·
Foder & Strö Jag har en hingst på två år som har väldigt svårt att få upp hullet. Är det någon som har nå't bra tips på foder för svårfödda hästar?
Svar
11
· Visningar
1 004
·
R
Foder & Strö Jag har precis fått reda på analysen för mitt tänkta hö. Nu innan jag bokar upp mig på detta vill jag först vara säker på att detta...
Svar
12
· Visningar
1 486
·
Hästvård Vet ni hur det är med att ge Butta till sto som har föl som diar? Ett sto i stallet får Butta och hon har ett föl som diar. Ägaren...
Svar
3
· Visningar
1 615
Senast: knyttet
·
D
Hästvård Hur behandla och hur länge brukar det ta att läka?
Svar
9
· Visningar
1 621
Senast: caballus
·
Hästvård Min häst har fått något svart klet i "öronluddet". Det är samma konsistens som blött stöv. Det är inte lera eftersom det inte torkar...
Svar
8
· Visningar
2 546
Senast: Sussie918
·
D
Hästvård Hästen skoddes av en ny hovslagare i torsdags förra veckan. Han är en vältränad o i full kondition arab och mig veterligen frisk...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Desert_Wind
·
M
Hästvård Frågor till avmaskningsgudarna ;) I höstas fick tjejerna en helt ny hage, och avmaskades som vanligt. Nu i sommar har dom oxå fått en...
Svar
5
· Visningar
824
·
Hästvård Jag har tagit hem min häst från betet nu. Det är 6 veckor sedan jag avmaskade henne med Ivomec. Skulle jag avmaskat henne nu när hon...
Svar
4
· Visningar
779
·
Foder & Strö När ska man börja tänka på vad man ger till sitt sto som är dräktigt? Vad ska man ge den utöver det vanliga? Vilka ämnen behöver den ha...
Svar
2
· Visningar
878
·
H
Foder & Strö på sensommaren alltså. Vika näringsämnen försvinner först? Energin/proteinet? Vitaminer och mineraler?
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: fragansia
·
Foder & Strö Finns det? Jag har insett att jag nog måste trycka i min häst ohyggliga mängder Krafft Protein eller Breed i vinter, vilket jag inte... 2
Svar
20
· Visningar
1 609
Senast: terwa
·
Foder & Strö Hur mycket hö kan man räkna med att ett islandsföl äter per dag vid fri tillgång?
Svar
3
· Visningar
776
·
Foder & Strö Ja, frågan står i rubriken. Vad kostar en höanalys? Jag antar att priset varierar. Vad betalar ni och vart skickar ni det?
Svar
2
· Visningar
864
Senast: Yrja
·
Hästvård Nu är hästen skadad IGEN. :( Eller ja, skadad och skadad, i fredags såg jag en böld eller vad man ska kalla det på senan på vänster...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: Guatemala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka