Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Jag har en liten fråga.. Lite korkad kanske, men jag har funderat på den här ett tag nu. Om man har sin häst hemma och inte inhyrd i nåt...
Svar
18
· Visningar
2 415
Senast: amkm
·
Hästvård Till vintern ska Novan stå i ett kallstall som har trägolv. Jag funderar nu på vilken typ av strö som är det vettigaste att välja och...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: mårran
·
Foder & Strö Har beställt emballage från analycen och fått det idag, men nu då? Vad ska fyllas i? Namn och adress, mer då? Ska man fylla i att det...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: ch791022
·
Hästvård Så har kusen gjort det igen. Återbesök av veterinären idag, och det ben han var halt på sist var helt bra. Däremot hade han hastigt och...
Svar
4
· Visningar
1 508
Senast: missan
·
E
Foder & Strö Bör man alltid ge tillskott på E-vitamin och selen i foderstaten, eller är det bara om man inte ger färdigfoder eller mineralfoder som...
Svar
4
· Visningar
740
J
Hästvård Min lilla arab på 3 år e jag lite orolig över. Han har varit vanvårdad av en annan ägare. Men nu bor han på ett bra ställe. Men en sak...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: _jennie_
·
E
Foder & Strö Sett en annons med hösilage i fyrkantsbalar, 340kg/st. Det står att att dom har längre hållbarhet eftersom man kan ta ur hösilaget skiv...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: Eem
·
B
Hästvård Har min häst utlånad o såg nu efter att hon varit barfota hela sommaren att hon knappt kunde gå, va väldigt öm o ville inte gå alls...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Brutta
·
L
Foder & Strö Mineralanalysen på mitt hö är för nöt och har dessa värden: Ca 4,2 g P 3,2 g Mg 1,5 g K 30,3 g samtliga kg/torrsubstans. Kan jag...
Svar
1
· Visningar
1 034
Senast: jenred
·
M
Foder & Strö Hur mycket näring finns det egentligen i gräset nu? Hästarna går ute i hage med gott om gräs från tidig morgon till sen...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: MaLu
·
M
Foder & Strö Undrar om någon kan tipsa om vilka alternativ det finns för atutomtisk utfodring av hö i hagen. Gärna även vilka som säljer dessa...
Svar
2
· Visningar
2 980
Senast: Rie
·
J
Hästvård Halloj, Vi har en häst som vi behandlat mot strålröta ganska långtid ca 6 månader, först testade vi något som hovslagaren...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: zilla
·
F
Foder & Strö Just nu går mina hästar på Hippo Müsli, Fibergi Låg och betfor. Har funderat på att byta över och ha den gamla på bara Sixteen Plus...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: FairLady
·
Z
Foder & Strö Om man ska fodra med ett hö som är från förra årets skörd (2003), bör man då lägga in vitaminer i hästens foderstat. Vilket...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: jenred
·
Z
Foder & Strö Jag skulle vilja veta vad ni har för erfarenheter av just B-jäst. Tycker ni att det är ett bra fodermedel, fördelar och nackdelar, samt...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: zazzabella
·
R
Hästvård Hej! jag undrar ifall det är någon som har en fånghäst som bara får äta hö i framtiden och skulle vilja ha en kompis till den som hade...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: arabia
·
Hästvård Min pålles hovar rasar typ isär,torra och tråkiga.Vad kan man ge eller göra åt saken.Alla svar och funderingar motages tacksamt. 2
Svar
37
· Visningar
5 242
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård Har ett 3 månaders föl som har börjat att hosta för någon vecka sedan. Hostar i princip varenda morgon då vi tar ut dom, men bara då jag...
Svar
7
· Visningar
1 042
Foder & Strö Jag har nu haft en övergång med det gamla och nya fodret. Ponny Krafft till Krafft Breed. Men mitt problem är att ponnyn har blivit...
Svar
13
· Visningar
1 047
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Nu har hästen vilat i 8 dagar pga först en svullnad på utsidan på vb (se tidigare...
Svar
5
· Visningar
1 232
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka