Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag läste någonstans på Bukefalos att en häst som plötsligt börjar bli stickelhårig har brist på något. Stämmer det och vad är det dom i...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: RebeckaKihlberg
·
Hästvård Ser ut som en spark,hon fick den för ca två veckor sedan.Det är ganska ytligt,men har blivit värre.Som om hon fått spark på samma ställe...
Svar
12
· Visningar
1 329
Senast: Francess
·
L
Foder & Strö Låter det mycket eller lite att ge en ardenner/fjording korsning 12 kg hösilage per dag. Han väger nog dryga 800 kg men skall ner en...
Svar
7
· Visningar
760
Senast: alpha
·
P
Foder & Strö Har ett litet praktiskt problem. Behöver blötlägga pelleterad betfor själv, dvs kan i praktiken bara ge det till morognmålet eftersom...
Svar
6
· Visningar
885
Senast: pinky
·
Foder & Strö Pratade idag i stallet om vad som var bäst att fodra med. Müsli eller pellets? Vill gärna ha för och nackdelar med de båda. Jag vill...
Svar
8
· Visningar
1 509
Senast: aspartam
·
P
Foder & Strö Vad är det egentligen som händer? Hur kan det uppkomma i en alldeles nyöppnad bal (utan hål i omslaget)? Hur farligt är det? Skall hela...
Svar
8
· Visningar
4 041
Senast: Muppo
·
G
Foder & Strö Nån mer än jag som torkar höstens äpplen för att sen använda som godis att blanda ex. i betforen??
Svar
4
· Visningar
723
Senast: goamarie
·
Hästvård Jag tog av min häst bakskorna för 14 dag sedan pga att hovarna var så trasiga så jag ville se om de kan bli bättre utan skor på nu när...
Svar
12
· Visningar
3 495
Senast: Spirelli
·
Hästvård Idag red jag min gala sköthäst och han har blicit väldigt flåsig, red honom precis när lektionerna började för 3 veckor sen och då vart...
Svar
3
· Visningar
1 334
Senast: jerseyko
·
T
Hästvård Vi ska renovera ett gammalt stall och funderar på golvbeläggningen. Har alla stall idag betonggolv? Finns det någon härinne som har trä...
Svar
11
· Visningar
2 490
Senast: tazza
·
E
Hästvård Min shettis har haft ganska så lagom tjock päls hela sommaren. Men nu sista veckorna i Augsti så har han fällt av nästan all sin...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Elwis_86
·
P
Foder & Strö Fölet har redan ätit lite rester från märrens kraftfoder men nu när hon är 3 månader - hur mycket skall hon ha. Märren får betfor...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Bucus
·
J
Hästvård Jag har problem med mitt stos päls, hon har alltid så länge jag har ägt henne haft VÄLDIGT fin plank päls tunn på vintern och alltid...
Svar
7
· Visningar
2 145
Senast: julia_v
·
E
Hästvård Min ettåring har fått nån knepig knöl vid höftbensknölen. Längst upp mitt på virvlen, om man säger så. Knölen är mjuk, stor som en...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: gylle
·
Foder & Strö ..som tävlar i den högre divisionen (V75) har problem med patellaupphakning. Ägaren ringde och frågade om råd. Vet själv att...
Svar
6
· Visningar
793
Senast: Nafayette
·
Hästvård Jag gjorde min sista avmaskning precis i slutet av augusti. Jag har då avmaskat mina hästar (4 st som går på ett ca 4,5 ha stort året om...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Magdalena
·
Hästvård Om man har två likvärdiga hästar att välja på. Den ena fux och kommer förbli fux den andra skimmel, troligtvis avblekbar, ingen är...
Svar
15
· Visningar
5 013
Senast: Juzzzen
·
J
Hästvård Ponnyn jag rider för tillfället fick i förra veckan en ny hagkompis. Allt verkade gå bra men i söndags upptäckte jag att den stackars...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Gisburne
·
Foder & Strö Måste erkänna att jag inte är/har varit så insatt i det här med att räkna foderstat. Men jag tycker att det är intressant och vill lära...
Svar
17
· Visningar
1 167
Senast: ang
·
Hästvård Beror det på att de rör sig mer, eller...? Någon som vet?
Svar
3
· Visningar
958
Senast: skjona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • En tråd om bäddar