Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård :cry: jag vet inte vad jag ska göra... min häst vill inte gå upp i vikt!!! jag proppar i han mat... men ingenting händer... han...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: ankans
·
M
Foder & Strö Blir hästen piggare av hösilage än av hö? Det florerar ett rykte om detta i stallet, det sägs att det beror på det är så mycket protein...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: alpha
·
S
Foder & Strö Vet att vetekli är bra för hästar som inte håller hullet men vad är det mer bra för? Har för mig att jag någon stans läst att det även...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Jessica
·
M
Hästvård Mitt lilla sto har fått svamp i öronen, små vita prickar. Hon har inte ont av det, men det är ju inte snyggt. Har hört att det inte ska...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: BeastieBabe
·
F
Foder & Strö Jag har aldrig haft anledning att själv göra analys, men nu har jag min häst uppstallad där det förvånar mig att det inte görs. Ingen är...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: flipflop
·
B
Foder & Strö Hur märker man om hästen fått proteinbrist? Hur gör man då? VIlka blir följderna? :confused: *tacksam för ALLA svar*
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Jessica
·
L
Hästvård Skulle bara vilja starta ett forum angående förbyggande av skador och liknande. Man hör så otroligt mycket om olika saker som folk...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: kopparberg
·
B
Foder & Strö Vad händer om man blandar två mineralsorter: krafft vit+krafft blå? Svarav FORT! :bow:
Svar
4
· Visningar
702
Senast: Lobelia
·
F
Foder & Strö Hejsan! Jag har hört att betfor innehåller mkt grus efter produktion, och att detta gruset samlas i hästens tarmfickor och kan orsaka...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: snofflan
·
T
Foder & Strö Är det någon som har lust att dela med sig av några bra tips på hur man ser och känner att ett hö är av bra kvalitet? Det börjar bli dax...
Svar
5
· Visningar
1 963
Senast: snofflan
·
Hästvård Hur yttrar sig det, får hästen alltid feber? Vilka är de första symptomen? :confused:
Svar
3
· Visningar
854
Senast: domino
·
Foder & Strö ... som är omöjlig att hålla i hull. Hästen är ett halvblod, omkring 180 cm i mankhöjd. Valack. Hästen i fråga har väldigt svårt att... 2
Svar
26
· Visningar
1 974
Hästvård Får de fäste eller blir de som bambi på hal is? Jag ska ju eventuellt köpa en 2 årig kallblodstravare och använda till både ridning och... 2
Svar
20
· Visningar
4 557
Senast: marie8103
·
T
Hästvård Min massör såg något jag inte tänkt på tidigare,om det inte har uppstått nu. Alltså, min gamlings kota liksom det ser ut som han ja jag...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: alisson
·
M
Hästvård Jag har länge letat efter en foderhäst nu när mamma äntligen lyckats gå med på det. Idag hittade jag världens fynd. En dressyrhäst nära...
Svar
15
· Visningar
1 307
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Jag har precis blivit lycklig ägare till ett islandssto. Hon är 6 år gammal och av b-ponnystorlek. Hon gick på magert bete när...
Svar
3
· Visningar
1 296
Senast: Gussen1998
·
S
Hästvård Hittade en riktigt intressant sida när jag surfat runt som gav mig en rejäl tankeställare...
Svar
15
· Visningar
1 918
Senast: seejii
·
Foder & Strö Nu efter en sommars långt skönt bete så börjar gräset ta "slut" i hagen vilket gör att jag börjar tänka på att tillskottsfodra Novan med...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Shaggy
·
F
Hästvård Någon som vet nått ang. navelbrock på föl? Varför får de det? Hur åtgärdar man det? Prognos? :confused:
Svar
2
· Visningar
998
Senast: anhe
·
B
Hästvård Hur ofta skor ni era hästar och vad kostar det? *intressant att veta* För mig är det var 6-7 vecka och det är runt om kostar 650kr.. 2 3
Svar
42
· Visningar
2 704
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka