Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård mamma säjer att min häst börjat dricka dåligt, inget jag märkt av, men i varje fall, om han börjat dricka dåligt, vad kan detta bero på...
Svar
10
· Visningar
1 095
B
Hästvård Min häst har haft en hovböld. Hur länge tycker ni att man bör vänta innan man börjar rida?
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Mariqa
·
L
Hästvård Hello! Jag har en svart vit shäck, och nu får hon lera/bajs/kiss fläckar på sej, nån som har ngt bra tips hur man tar bort dom??
Svar
7
· Visningar
1 653
Senast: ameo
·
L
Hästvård Min häst har varit varm fram och tillbaka ett tag nu i ett framben. Det är på h.f böjsenan, lite nedanför knät en bit ovanför kotan. Det...
Svar
1
· Visningar
964
Senast: pluttis
·
L
Hästvård Har hittat en trevlig liten pålla... Dessvärre har hon kronisk bronkit :( Dock har hon varit symptomfri i två år. Skulle ni köpa en...
Svar
18
· Visningar
2 016
Senast: blindabelinda
·
Hästvård Vet att det finns många trådar om detta i arkivet, har sökt men inte hittat alla svar på mina frågor. Har en vuxen häst (8 år), NÄR ska...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Gabriol
·
S
Hästvård Har funderat förut om min häst börjat se sämre. Har dock avfärdat det som hon bara blivit mer tittig och kanske driver lite med mig...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: sova
·
S
Hästvård När permanentbädden är för blöt (på ett par ställen där han kissar mycket), hur gör ni för att reprarera den? Jag har tagit ut det...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Sidney
·
P
Hästvård var & tittade på ett stall till min ponny idag, & där hade de ett solarium till hästarna (?) var är det bra for? anar att det ska...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: BeastieBabe
·
E
Hästvård Vet inte om detta hamnar rätt nu, jag ska bygga stall och har lite funderingar! Hur hög måste boxväggen vara till en stor häst? Det enda...
Svar
6
· Visningar
2 348
C
Hästvård Hej! Hittat pälsätande löss (99% säker, det kryp vi hittade liknande i alla fall mest de bilder vi tidigare sett på pälsätande löss)...
Svar
4
· Visningar
2 199
Senast: Tess82
·
C
Hästvård detta är ett tillägg på mitt förra inlägg om lösa benbitar osteochondros. Är rädd att det hon fått av sin spark är spatt! Hon hade en...
Svar
7
· Visningar
1 018
Hästvård Finns i dagens ridsport en liten artikel om Strassermetoden där man skarpt påpekar att den om den utövas som den lärs ut STRIDER mot...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 768
Senast: Siglavy
·
Hästvård Vad beror det på? Hur yttrar det sig?
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Inelin
·
Hästvård Kort bakgrund: Hästen har en defekt i hasen som sitter på icke viktbärande del, som påverkar när benet lyfts. Gammalt elände (medfött?)...
2
Svar
20
· Visningar
1 825
L
Hästvård I Östersund har de dumpat två döda hästar på soptippen :eek: :crazy: :( Kolla på stallmagsinet.com (det stod bland notiserna) Helt...
2
Svar
21
· Visningar
1 816
Senast: BeastieBabe
·
C
Hästvård Någon som vet var man kan hitta en utförlig bild på hästens leder/hasleder på nätet?? Nån bra sida där man kan se glidlederna och...
Svar
5
· Visningar
3 195
Senast: calind
·
L
Hästvård Funkar det? ett sånt täcke är ju väldigt dyrt(5000) och att köpa nått som kanske inte funkar känns inte så lockande.. nån som har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 951
Hästvård Fölis har slagit i pannan jämte början till v öga. Ett sår ca 2,5 cm långt ganska djupt. Jag tyckte det såg ganska bra ut så jag ringde...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: Rotterö
·
Hästvård Jag vet att det finns flera trådar i ämnet, men jag hittade ingen passande. Jag har bara en kort fråga; vilka ska avmaskas i...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: misan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30