Vad har ni för erfarenhet av magnetprodukter,ex.täcken,paddar?

Mm, jag vet ju dock inte vad det är för styrka eller antal magneter i något av dem, så jag kan ju inte uttala mig, men skillnaden är alldeles säkert där ja. Sen kanske det finns 'märkesskillnad' som på andra grejer, dvs vissa saker betalar du för varumärkesnamnet med?

Apropå gauss, finns det forskning som visar på vid vilken styrka det 'fungerar' eller fungerar i princip kylskåpsmagneter? *nyfiken*

Fast man skall inte ha magneter på öppna sår...
däremot så har det hänt några ggr att det VÄRKT ut skit så det blivit sår, kan ju vara så med din om han har typ grus eller flis i benet som inte tagit sig ut.....
När det värkt hål så skall du ha ett upphåll till såret läkt ihop ordentligt.... :)

man börjar med ung 1 timme (beror lite på hur hästen reagerar) sen så ökar man tiden allteftersom, efter drygt en vecka kan man oftast ha på det hela natten...

Hur är de i storlekarna? Min ena pålle brukar ha 145 (kan ha 155 men lite långt blir det), den andra brukar ha 155 (kan ha 145 men det sitter "precis"). Ibland brukar det ju vara så att skillnaden på 145 o 155 endast är längden på täcket och själva bogvidden är exact densamma. Vet du hur det är med dessa täcken? Vilken storlek skulle du ta om du var jag?

JAg skulle nog ta 145, det är värre när dom blir för stora...sen kan man ju reglera lite vid bröstknäppningen...

Ha ha ha, du vet inte vad du snackar om Pelle! :rofl: :rofl:
Jag har en häst som tidigare hade problem med att spännde sig i kors och bog, detta började i samband med liggande kastration på klinik, de la omkull honom istället för att låta honom lägga sig i egen takt. :mad:

Efter att spänningarna uppdagades behandlades han otaliga gånger av massör, spänningarna släppte, för att sedan återkomma. Han masserades regelbundet varje vecka under flera månaders tid, fick sen nys om Back On Track = BoT. Gjorde en beställning på ett vintertäcke och vande in honom. JÖSSES vilken skillnad, han blev an annan häst. Och redan efter 15 minuter med täcket på sig såg man att något började hända därunder, hästen blev väldigt trött! Och la sig ner för att sova. Nu går han regelbundet med BoT och jag kan garantera dig att det fungerar, det är inget jävla båg! Mina tävlingshästar har alltid BoT-innetäcken på sig under natten, i förebyggande syfte. Det ger mig avslappnade hästar som är mjuka och fina i kroppen. Säg för 17 inte att ett bomullstäcke ger samma verkan som BoT, för DET är skitsnack. Ex, min hingst som tidigare inte använde BoT hade ALLTID bråttom ut i hagen, han stod vid dörren och skrapade irriterat med hovarna innan det var hans tur att gå ut, idag ställer han sig lugnt i ett hörn och väntar på sin tur, äter och kopplar av. Enda skillnaden är att han nu använder BoT. Så jag gillar inte din syn på att magnet/BoT skulle vara fusk. Jag VET att det fungerar. Tack för mig. :smirk:

Har också goda erfarenheter av B.O.T paddar som jag använder till en ponny som lätt blir gallig. Då lindar jag några dagar med bot paddar och så är han bra igen. Detta tillsammans med glucosaminprparat tror jag är bra för ponnyn. Är också intresserad av bot täcke. Var kan man få tag på dem?

Håller med om att BoT är helt suveränt, dyrt, men väl värt varenda krona. Behöver sällan ta ut massören mer än en gång i månaden numera, och då masseras de för att jag vet att de tycker om det.
Jag har ett vintertäcke och två innetäcken, köpte dessa på Diomed AB, tror det ligger i Uppsala om jag inte minns fel. De är väldigt trevliga att ha och göra med, de brukar ge rabatt när man köper fler än en produkt. Ring gärna och prata med dem.

Vänjer man in hästarna med detta täcke, såsom man gör med magnettäcket som Martha talar om? Eller kan man lägga på det dygnet runt direkt? Hur använder du det? Hela dygnet eller vissa perioder?

/puppan

Jag vande in mina genom att de första gångerna endast hade det på sig någon timme, och ökar på efterhand. Det är väldigt häftigt när man använder det de första gångerna, eftersom mina hästar iaf blev trötta och avslappnade.
En av hästarna har haft BoT dygnet runt sedan hösten 2003, men nu när det blir varmare ute kommer han bara att använda sitt innetäcke, då åker det på lite tunnare vintertäcken ute, hingsten har bara sitt på natten, i hagen går han med vanligt täcke. Har aldrig haft några läckage på utetäcket och de har inte klarar av att bita sönder det heller, ha ha, och då stimmar mina hästar mycket i hagen. Jag använder BoT regelbundet, inte i perioder. :banana:

Det fins mycket forsningen inte kan förklara i dagens läge då vi bara är i början av forskeriet, enligt den menskliga forskning kan inte humlan flyga men det gör den.

Antar att du inte tror på laser, masage eller annat heller.

Trodde jag det fungerade ,skulle jag rekomenderat dig att köpa en magnetmössa,med extra starka magneter.
;)

Mot inbillade krämpor funkar det nog säkert.
Annars får inte hokuspokusmetoder utesluta veterinärvård,det är brott mot djurskyddslagen.

Vem har sagt något om att det ena utesluter det andra? De kan KOMPLETTERA varandra ju?

Nu vet jag inte vad du anser om ledtillskott, men det är ju också i mångt och mycket ansett som "hokus pokus". Och möjligen om man adderar två hokus pokus-produkter att man får en 'seriös produkt', men hur förklarar du annars den effekt jag sett?

Jadu hur förklarar man att hästar kan bli friska alldeles av sig själv,utan tillsatser ,sår som läker utan salvor och annat.
Sätter man in ett batteri av massa olika saker samtidigt, så har man samtidigt frånsakt sig möjligheten att testa.
Sedan skall man inte underskatta verkan av preparat,och det kan vara farligt att kombinera på egen hand.
Däremot många grejor att välja mellan,så det är ju bara att tro efter eget gottfinnande.
Varför skulle magnetfällt vara så väldigt bra mot alla sjukdomar,till hästar,bara det är dyrt tillräckligt,när folk är så rädda för att bo nära kraftledningar,som ännu inte det konstaeras att det har någon verkann på djur eller människa.
Trots många undersökningar av strålskyddsinstitutet.

Jadu hur förklarar man att hästar kan bli friska alldeles av sig själv,utan tillsatser ,sår som läker utan salvor och annat.
Sätter man in ett batteri av massa olika saker samtidigt, så har man samtidigt frånsakt sig möjligheten att testa.
Sedan skall man inte underskatta verkan av preparat,och det kan vara farligt att kombinera på egen hand.
Däremot många grejor att välja mellan,så det är ju bara att tro efter eget gottfinnande.
Varför skulle magnetfällt vara så väldigt bra mot alla sjukdomar,till hästar,bara det är dyrt tillräckligt,när folk är så rädda för att bo nära kraftledningar,som ännu inte det konstaeras att det har någon verkann på djur eller människa.
Trots många undersökningar av strålskyddsinstitutet.

Så du menar att häststackaren helt plötsligt, hux flux blev fräsch, och inte nog med det, han blev fräschare och mjukare och fick ett bättre steg än han någonsin haft?

Visst kan saker läka ut spontant, OFTAST gör det faktiskt det enligt mig. Men i det här fallet kan slumpen strykas bort direkt.

Dessutom är det inget jag bara började laborera med på egen hand, utan jag har både equiatriker, hovslagare och veterinär i botten.

måste bara få säga att jag tror inte på sånt där men min ponny var halt och ingen fick rätt på det jag hörde då om nickeln (vad det heter?) och gick på en föreläsning ponnyn blev ju utdömd så jag provar vad som helst. Ock köpte magnet massagkulor. Efter 3 veckor kunge han trava igen :bump: dock ej helt ok men vi fortsatt och efter 2,5 månader när jag börjat rida åkte vi till veterinärerna igen och de sa att de inte var samma häst. Idag är han helt ok igen och hade väl en rubbning i kroppen och skadade muskler. Som de sa till mig detta är inget mirakel utan det hjälper bara kroppen att läka. Nu har jag köpt ett täck och hästen mår super men om det inte är något fel på hästen så hade jag inte lagt så mycket pengar på täcke. Utan kanske i stället på massag grejen.

Tack, hör av dig till min när du hittar denna mössa, vill ha vill ha... :D :D :D

Har inte kossor svårt att bli dräktiga när dom tvingas gå nära stora kraftledningar?
hälsningar gulan fd.gulla

Liknande trådar

Hästvård Nån som har koll på hur premierna för arabhästar ligger i förhållande till andra raser? Halvblod är ju väldigt dyrt jmf med att tex...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: __sofia__
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
570
Senast: sthu
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 306
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar