Vad har ni för erfarenhet av magnetprodukter,ex.täcken,paddar?

Det påstods det i debatten,på 80-talet ,men det kom aldrig några belägg för det.

Har inte kossor svårt att bli dräktiga när dom tvingas gå nära stora kraftledningar?
hälsningar gulan fd.gulla

Nej, men de mjölkar sämre. När de går UNDER eller VÄLDIGT NÄRA (eller kan gå under) stora kraftledningsgator.

Vi har haft kor (Hereford) och hästar 'nära' stor kraftledningsgata i måånga år (inte nu, men förr). Hagen var stor, men det närmstae de kom kraftledningsgatan var cirka 250 meter, längst ifrån var de en kilometer. Inga problem med dräktighet, tillväxt, svaga kalvar eller något. Alla avelskossor utom en (den fick livmoderframfall vid en kalvning på ålderns höst) dog en naturlig död av ålderdom. (Ungdjuren slaktades ju). Ponnyerna blev 33 år (dog av ålder) resp 28 år (togs bort pga fång).

Men går mjölkkor UNDER eller bara några meter ifrån kraftledningsgator mjölkar de sämre, enligt forskning som bedrevs för X år sen.

Mobilmaster för 3G-nätet sitter ofta på 'bondmark' btw, tänk vilka distanser de täcker in. DEN strålningen skulle jag vara mer bekymrad över vad det gäller kornas väl och ve..

Nikken heter det företaget och kulorna är Magboy. De har många intressanta produkter.
/P

När det gäller elektromagnetiska fält så har man i vissa undersökningar sett effekter i andra inte. Ang kraftledingar kontra g3 master så är skillnaden i fältstyrka enorm, gsm o g3 jobbar med mycket små effekter. Där man sett några biologiska effekter har varit på nivån man får när man håller telefonen mot örat.
Vad jag vet har man aldrig påvisat några biologiska effekter av statiska magnetfält.
Glykosamin har man klar dokumentation om ffa på hund o människa, på häst är man lite mer tveksam om upptaget via munnen.
PL

Liknande trådar

Hästvård Nån som har koll på hur premierna för arabhästar ligger i förhållande till andra raser? Halvblod är ju väldigt dyrt jmf med att tex...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: __sofia__
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
570
Senast: sthu
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 306
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar