S
SessCa
Vist är det hemsk att hästarna bara har dumpats på det där viset. MEN som det också framgår i artiklarna så är det INTE ägarna som har gjort något fel. Det finns nämligen en kadavergrop på dom flesta soptippar och det är vanligt att människor som inte får tillstånd till att begrava eller bränna liken lägger dom där. MEN Hästarna ska grävas ner, ett vist antal meter så att inte kemikalier ( från avlivningssprutan) kan komma upp till ytan, eller rovdjur kan gräva sig ned till kadavren. och det är tipppersonalens ansvar att se till att djuren hamnar på rätt sida av tippen. och att dom åxå blir nedgrävda. (dessutom säger en av artiklarna att det var en "transport" fima som lämnat dom där och inga privatpersoner")
Sen tycker jag att det är konstigt att dom här diskutionerna inte har kommit upp fören nu. det är ju inte något nytt att man lämnar djur på tippen. det är inte fören nu det blir liv om det för att tidningen fick nys om det.
Tycker ni inte att det kanske är shysstare att låta det vara, stackars hästägarna som ser det där mår säkert jätte dåligt och jag tror inte att dom mår bättre av att det diskuteras vitt och brett om det heller.
Självklart får man diskutera om det som hänt, men ta och läs igenom alla fakta snälla.
MVH /// Sessan.
Sen tycker jag att det är konstigt att dom här diskutionerna inte har kommit upp fören nu. det är ju inte något nytt att man lämnar djur på tippen. det är inte fören nu det blir liv om det för att tidningen fick nys om det.
Tycker ni inte att det kanske är shysstare att låta det vara, stackars hästägarna som ser det där mår säkert jätte dåligt och jag tror inte att dom mår bättre av att det diskuteras vitt och brett om det heller.
Självklart får man diskutera om det som hänt, men ta och läs igenom alla fakta snälla.
MVH /// Sessan.