Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Hej! Har en halvblodsvalack på 13 år. För ett tag sen började han att bli lite "skum". Åkte till en kiropraktor (som jag hört bra om...
Svar
4
· Visningar
3 052
Senast: Harvester
·
Hästvård Ja, påverkar ryttarens vikt negativt på en häst med pålagringar i kotorna fram? Meningen är att det ska vara lugn ridning i skogen rakt...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Harvester
·
A
Hästvård Hej, Vi klippte de flesta hästarna i stallet idag och märkte att många av dem hade skorv. Vad kan det bero på? Hejjs.
Svar
2
· Visningar
738
Senast: TinkerTant
·
Hästvård någon som har erfarenhet av att häsarna får bronkit utan hosta, dvs med snor och lite rosslig andning? Funderar på om det kan vara något...
Svar
12
· Visningar
2 184
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Vid vilken ts-halt är det risk för att hästar kan få botulism?:confused: Har glömt bort det nu....
2
Svar
20
· Visningar
1 976
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Vad använder ni för havre?krossat eller hel? Vi använder krossat men funderar på att börja med hel havre istället, men vad är för och...
Svar
10
· Visningar
1 070
M
Hästvård Hej! Jag är helt ny här på bukefalos och det är så att jag har lite undringar angående bronkit. Min travare har fått diagnosen kronisk...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 593
Senast: Ulrika C
·
H
Hästvård En del av er har kanske läst min tråd om mitt lilla sto som fått hovledsinflammation och efter 3 behandlingar samt 4 månaders...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Pi Pi
·
P
Hästvård Hur ofta brukar ni helt tömma era boxar? Vad står era hästar på?
2 3
Svar
52
· Visningar
3 147
Senast: etmoria04
·
J
Hästvård Min pålle har haft problem med bakknän, men det har blivit bättre, får börja rida igen. Men idag när jag var ute så tog han korta steg...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: emgard98
·
S
Hästvård Har lånat en jättefin bruksnordis över vintern. Problemet är att han har en enorm pannlugg och man, och den är givetvis jättehäftig...
2
Svar
26
· Visningar
2 013
Senast: skaraborg
·
K
Hästvård Hmm, min ponny äter till och från sitt egna bajs i sin box :S Samma sak hände förra året ungefär samma tid/årstid. Hon äter/tuggar allts...
Svar
14
· Visningar
1 365
Senast: mysko
·
H
Foder & Strö Fick analysen på hösilage vi får hem efter helgen. TS 62% Smrp 63 g / kg MJ 6.2 mj / kg Och när jag slår ut kvoten, vilket...
2
Svar
26
· Visningar
1 686
Senast: ragge
·
S
Hästvård min kompis ringde nu och sa att hennes häst va jättesvullen på ena frambenet...han har fått ett litet sår på insidan av benet ganska...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: star moone shine
·
N
Hästvård Min nordis är jäääääätte lös i magen. :crazy: (Lös alltså diarre.) Hon har varit lös jätte länge ! Hade betfor innan så jag trodde det...
Svar
13
· Visningar
2 448
Senast: Emmah.S
·
S
Hästvård Vi släpper på bete i veckan och har idag avmaskat alla hästar. Vi arbetar i stallet för att få så gott som parasitfria hästar genom...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: sweep
·
Hästvård Idag är det bara två dagar till återbesölet för min häst. Han har hovledsonfammation på båda fram och knäled hb. Han har stått i...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: Empalie
·
T
Hästvård Ikväll när jag ryktade en av min hästar såg jag att kastanjerna (tror att de heter så) eller de hårda sakerna på bakbenen;) typ trillat...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Villeroy
·
Foder & Strö Jaha, årets analys har anlänt och nu arbetar hjärnan för högtryck. :crazy: Jag har ett perfekt värde för vuxen ridhäst förutom att...
Svar
13
· Visningar
1 191
Senast: Eastwick
·
T
Hästvård Ett halvblod i mitt stall kliar isönder täcke på täcke på täcke varje vinter!! Han har inget eksem eller något som konstigt i pälsen...
Svar
7
· Visningar
788
Senast: TheOne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka