Sv: botulism

Utveckla var det, ja! Man har olika teorier om varför en låg ts-halt (25-35%) orsakar ett lägre foderintag.

I de studier som jag har tagit del av diskuterar man om det högre innehållet av fermentationsprodukter eller det lägre pH-värdet i foder med låg ts-halt kan göra det mindre begärligt.

En annan faktor är ju att hästar som fodras med ett blött ensilage inte orkar äta den mängd som krävs för att uppnå önskvärd ts-kvot.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
453
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka