Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Om man som jag använder Mustangs fullfoder och behöver toppa med mera protein, tex. soja, hur vet jag då att fodret inte redan...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Eastwick
·
N
Foder & Strö Om man har ett hösilage med väldigt låg kvot (4,8:eek: ) men hästen äter tillräckligt för att få i sig proteinbehovet, bör man ändå...
Svar
9
· Visningar
1 604
Senast: Nora
·
L
Foder & Strö Har ett 5 månaders föl (hingst) och han är ganska mager, han får fri tillgång till hö och vanlig mängt kraftfoder...men det verkar som...
Svar
3
· Visningar
645
Senast: Mynta2
·
T
Foder & Strö Någon påstod att melass hade funkat på hennes diarre häst. Funderar på om det kunde vara något att testa, men så funderade jag på vad...
Svar
6
· Visningar
1 569
Senast: hillevie
·
C
Hästvård igår när jag tog in hästarna märkte jag ingenting. MEN imorse när ja skulle släppa ut så halta min 2½ någge fruktansvärt, släpa lixom...
Svar
2
· Visningar
1 873
Senast: Boj
·
L
Foder & Strö Jag fick igår analysen på mitt hö och det var mycket sämre än vad jag hade kunnat tro. Endast 20 smrp och 7.3 mj. Kvot 2,7. Jag har...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: rabarber2
·
U
Hästvård Min kära nordsvensk är fenomenal på och blöta ner hela boxen!! Strör med halm och tanken är att det skulle bli en permanent bädd. Kan...
Svar
7
· Visningar
1 720
Senast: hejzan
·
G
Hästvård Min häst kom in i går och var tjock och varm i båda bak nere vid kotan och varm ner över hoven. Kan hon ha sliit ner för mycket på...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: Grållens vän
·
W
Hästvård Om strålarna flisar sig och det spricker upp bakåt är det då svamp eller röta? Tips på bra behandling? Har ju regnat väldigt mycket...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: Sapone
·
Foder & Strö Min häst äter fibergi, passar bra till höet han äter. Sist när jag o sambon var iväg å skulle inhandla foder började han ifråga varför...
2
Svar
38
· Visningar
2 370
Senast: ecila
·
C
Hästvård Min häst har haft lymfangit sen i tisdags förra veckan. Hon har fått pencellin och finadyne i 5 dagar men skiten är fortfarande kvar...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Cecely
·
S
Hästvård Vid kvällsfodringen igår såg jag att mitt ena sto såg mystisk ut.. Jag tog ut henne ur hagen (dom går på lösdrift) och såg då att hon...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: Swat
·
Hästvård ÄNTLIGEN!!!:bow: :banana: :bow: :banana: :bow: Stoet här hemma som fölade i april har sett ut som ett spjälstaket trots MKT...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Sonic76
·
Foder & Strö Misstänker att det finns en sådanhär tråd, men jag hittar den inte... Vad äter era föl när de är 4-6 månader och därefter också...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Happyz
·
G
Hästvård Min lilla pärla har varit lös i magen en längre tid nu, och jag kan inte komma på vad som är fel. Han var sån när han kom ifrån...
Svar
8
· Visningar
1 000
Senast: Lillemim
·
Hästvård Jag ska med min häst på åetrbesök på ATG i kalmar idag, hästen har hoveldsinflammation båda fram och knäledsinflammation i hb. Ngt...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: tindra
·
W
Foder & Strö Det har varit mkt prat om att det inte finns nån näring i gräset så här års. Så jag blev nyfiken på vad det kunde innehålla och skickade...
2
Svar
20
· Visningar
2 306
Senast: milly
·
N
Hästvård Hej. Jag har ställts inför det svåraste beslutet i hela mitt liv. Vi var och röntgade min älskling och fick då reda på att han har...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: BeastieBabe
·
Svar
4
· Visningar
720
Senast: milly
·
Hästvård Lade märke till igår att min häst inte såg ut som om hon rörde sig helt okej. Något såg lite "fel" ut:crazy: . Hästen är 3,5 år och...
Svar
5
· Visningar
1 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka