Det finns näring i gräset fortfarande.

Sv: Det finns näring i gräset fortfarande.

Ja men man vill ju gärna BÖRJA högt och sänka sen om man märker att hästen inte behöver så mycket. ;)
Jag försöker alltid att få en kvot på runt 6, strax över. Men inte över 6.5 helst (eftersom det handlar om lättfödda kallblod :D ).
Nu kommer hästen dock få en kvot på närmare 7 pga att HÖET innehåller en så hög kvot.

Saknar erfarenhet? Nja... LITE har man ju. Men inte flera års erfarenhet av en massa olika hästar förstås... :crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: Jeslin
·
Foder & Strö Har fått min första hö ensilage analys, har svårt att tolka den, finns säkert många experter som kan hjälpa mig med detta här :-) ...
Svar
7
· Visningar
2 244
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur