A
Anelly
Sv: Bronkit + motion?
Oj låter mycket med 2 tabletter varannan dag.... Man ska ge så låg dos som möjligt!
Min häst var oxå riktigt dålig.. Det blev Ventipulmin,Fabrol,kortison mm.....
I början fick han kortison varje dag,en kort period,sen blev det varannan,sen drog veterinären ut på det för att det skulle bli så låg dos som möjligt så sällan som möjligt...
Vad jag menar är att din häst kanske inte behöver 2 tabletter varannan dag,det kanske räcker med 1/2 tablett varannan dag eller nåt...
Ifrågasätt din veterinär,och hör vad han säger om det....!
Jag var livrädd när min häst fick kortison,efterman riskerar att de får fång.....!
Flängridningsstadiet är inget för mig och har aldrig varit
Jag ger henne 2 tabl. varannan dag.
Hon har varit i det sjukaste stadiet så Vet. var tvungen och sätta in det tuffaste åtgärdena för att hon ska kunna orka komma igen.
Nu har hon blivit pigg och glad igen men har lite kvar så att hon blir så frisk hon kan.
Oj låter mycket med 2 tabletter varannan dag.... Man ska ge så låg dos som möjligt!
Min häst var oxå riktigt dålig.. Det blev Ventipulmin,Fabrol,kortison mm.....
I början fick han kortison varje dag,en kort period,sen blev det varannan,sen drog veterinären ut på det för att det skulle bli så låg dos som möjligt så sällan som möjligt...
Vad jag menar är att din häst kanske inte behöver 2 tabletter varannan dag,det kanske räcker med 1/2 tablett varannan dag eller nåt...
Ifrågasätt din veterinär,och hör vad han säger om det....!
Jag var livrädd när min häst fick kortison,efterman riskerar att de får fång.....!