Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Är det någon som kan tipsa om vad man ska göra med en mini-shettis som är tunn? Hon är nog egentligen en miniatyr så hon är slank o tunn...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Någon som provat det? Har nämligen en häst som kan bli ganska rastlös i transporten. Lugnar sig när hon får hö att äta. Men jag är...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Är det någon som vet hur snabbt en häst tillgodoser sig sitt foder? Ska börja fodra min häst med något kilo havrekross för att få en...
Svar
16
· Visningar
4 844
Senast: spaderÄss
·
L
Foder & Strö Det var en som sa det tlll mig i stallet att hästar kan dö om de äter direkt av färskt hö? Vad är det som gör att hästar inte kan äta...
Svar
16
· Visningar
4 818
Senast: Zilla3
·
Foder & Strö Under hur lång tid brukar ni vänja in hästarna på gräs?
Svar
1
· Visningar
841
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Jag har ju i alla år gett betfor, men nu när jag av en slump blötlagde mer gediget o inte hällde ut den, så fann jag en hel del sand i...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 836
Senast: bigganl
·
K
Foder & Strö Har ett varmblod som är svår musklad och tunn. Fick tips om att ge stråhackad lucern. Men på va sett skiljer de sig från Lucern i...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: kirre85
·
F
Foder & Strö Har ett 18årigt fullblodssto hemma som är rejält tunt och jag vet verkligen inte vad jag ska göra för att få upp i vikt. Hon är...
2
Svar
26
· Visningar
3 952
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Tänkte det kunde vara bra att ha en jämförelsetabell att ha som ungefärlig riktning som stöd. Jag vet att iden knakar på att de olika...
Svar
8
· Visningar
1 679
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Hej! Idag var vi och köpte foder hos en bonde. Eller, min pappa gjorde det, och efter gick jag reda på att det var hel korn blandat...
Svar
7
· Visningar
1 264
·
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet hur mycket lysin det ingår i ett kilo av Mustang protein +? Kan det möjligtvis jämföras med likvärdiga...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: susu
·
Foder & Strö Jag har mina på bete nu men jag tror inte att betet är jättekraftigt. (gammal ängsmark, kan de vara så att det är magert då?) Sedan...
Svar
9
· Visningar
1 276
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Så ska vi snart så in vallen, och jag undrar nu vilka grässlag jag bör välja? Verkar som att ytterst få böder är insatta i vad som är...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: Maléne
·
Foder & Strö Heppan fyller 20 år nu i maj. Pigg och glad och hon tror att hon är fem. Börjar dock märka att hon är stelare i kroppen, kräver längre...
2
Svar
26
· Visningar
12 105
Foder & Strö Hur gör ni med foderstaten till era hästar när de går på bete dagtid och får komma in och äta hö på natten? Jag har absolut ingen aning...
Svar
10
· Visningar
2 274
Foder & Strö Var hittar ni det? Fått rådet att ge det till mit dräktiga fångsto, men enligt Granngården finns det enbart som tillsats i fodren...
2
Svar
23
· Visningar
3 576
Senast: Texaz
·
Foder & Strö Jag har en valack på 22 år, pigg och kry, men motioneras inte så mycket längre på grund av att hans ben och rygg inte är de absolut...
Svar
13
· Visningar
1 983
Senast: ricca
·
Foder & Strö Finns det något fodertillskott man kan ge för att påskynda tillväxten av brosk , Pålagringar?.. Har en sjuåring med "medfött" fel på...
Svar
9
· Visningar
1 819
Senast: cress
·
Foder & Strö Min häst är väldigt pigg av sig och därav får hon nu havrefritt foder (Krafft groov sensitive), behövs det något mer? Det känns så lite...
Svar
3
· Visningar
1 032
F
Foder & Strö Har Glucosamin o Nyponpulver samma verkan. Jag ger båda till min häst, men så var det ngn som sa till mig att jag ej behöver ge båda...
Svar
7
· Visningar
1 891
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka