Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har varit sjuk i sex veckor, stått boxad hela denna tid och tappat uppskattningsvis 75 kg underhudsfett och muskler. Vet har...
Svar
2
· Visningar
931
Hästvård Är det någon som vet om den försäkringen enbart gäller buköppning eller om den täcker skador när inte den vanliga försäkringen räcket...
2
Svar
20
· Visningar
2 245
Senast: lil-sis
·
Hästvård någon som vet om ullared har TIB pälsglans? eller har ni något tips på någon bättre pälsglans?
Svar
7
· Visningar
623
Senast: tabac
·
Hästvård Vad säger forumet om hoven? Unghäst inte hanterad tillräckligt för att hovslagaren ska kunna verka. Är det så illa att vi får ta hit...
2
Svar
38
· Visningar
4 501
Senast: Mia_R
·
Hästvård Har någon erfarenhet? Vad är det?
2
Svar
25
· Visningar
3 087
Senast: Amha
·
Hästvård Hej! I helgen flyttade jag tillfälligt hem mitt sto och hennes två hagkompisar och parkerade dom i stallets sommarhage. Morgonen efter...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lavinia
·
Hästvård Nu har det ju hänt igen och jag blir lite fundersam på varför det ändå händer så ofta som det gör. Jag vet att det oftast handlar om...
2
Svar
31
· Visningar
3 180
Senast: ainasoja
·
Hästvård Till att börja med veterinär är tillkallad. Just nu känns det som hela min värld rasar. Det händer lite mer än jag vill just nu på...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 976
·
Hästvård Min häst stod uppbunden när hennes huvud sjönk, hon gick ner på knä och föll på sidan. Hon var medvetslös i ca fem minuter. Ögonen helt...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 260
Senast: Monimaker
·
Hästvård Var och besökte min kära häst på sitt sommarbete idag och såg denna lilla "knölen" hänga ner vid vänstersidan av bringan. Det är inte...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Siggan
·
Hästvård Hej! Är spekulant på ett 9 årigt halvblod som fått en cysta bort opererad i höger bakknä när han var 4 år. Enligt ägaren visar han inga...
Svar
6
· Visningar
1 406
Senast: Sanneria
·
Hästvård måste fråga hur många som har koll på om dom har det i hagen? Ni med hästar som fått solbränna på mulen, kan det vara reaktion på...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Senast: Kirie
·
Hästvård Jag var ute hos en bekants häst idag, anläggning med ca 40 hästar. När jag kom vid typ 10-snåret var det en lång lista på tavlan med...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 306
Senast: Grazing
·
Hästvård Inte min häst men fick en frågan om vad det kunde vara, tänkte först ngn stor elakt insekt men blev fundersam över de hårlösa partierna...
Svar
1
· Visningar
1 237
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Brukar man göra det? Min häst var bremsad, men hon reagerade definitvt ändå.
2 3
Svar
49
· Visningar
3 805
Senast: Pudlan
·
Hästvård Jag skulle gärna höra andras åsikter och erfarenheter om det som står i rubriken. Hästen min är, enligt uppfödaren, född med olika...
Svar
14
· Visningar
2 634
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vill bara kolla om jag uppfattat det korrekt, då jag visste att det drar ihop sig för vaccination för min häst. Jag var med att det var...
Svar
2
· Visningar
710
Hästvård Någon som kan ha en idé om hur man går vidare? Följande har hänt: en treåring med bra hoppstam som var jättepigg som fölunge men som vid...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: Summerwind
·
Hästvård Undrar om det är någon som har erfarenheter/kunskaper vad det gäller hästar (och/eller ponnys) med vanvårdade hovar. Vad kan det ha gett...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: Krokus
·
Hästvård varje dag som jag kommer till min ena ponny så rinner det ur hennes ögon,det är inte tjockt utan som vatten ungefär och är genomskinligt...
Svar
9
· Visningar
932
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka