Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! :) Ni som använder träpellets som strö, varifrån köper ni? Speciellt viktigt är att det är dammfritt då jag har hosthäst.
Svar
13
· Visningar
5 849
Senast: Speedway
·
Hästvård Hej! Jag tog träckprov på min 17 valack igår och fick provsvar idag Resultatet var liten/stor blodmask 250 epg Förra ägaren sa att han...
Svar
5
· Visningar
1 013
Senast: Madick
·
Hästvård Vi har vi ett par tillfällen haft problem med hovskabb på vår ena ardenner. Vi har prövat det mesta i preparatväg och endast träffat på...
Svar
17
· Visningar
2 600
Senast: Pudlan
·
Hästvård En vän har tagit prov på sin ponny, som stått med ett envist fånganfall, och provsvaret sa att den hade väldigt hög insulinhalt. Detta...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: ameo
·
Hästvård Hej jag har en häst som blev konstaterad med hovbensfraktur för snart 2 veckor sen. Han fick då hoven gipsad och efter 1-2 veckor skulle...
Svar
3
· Visningar
3 291
Senast: Poppa
·
Hästvård Hej! Vi har fått veta att hästen 15 åring har måttliga pålagringar i bakknäna , behandlade o just nu är dom bra. Haft...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: skuggi
·
Hästvård I söndags fick mitt sto komma in i stallet under några timmar som hon brukar, för att vila från värme och insekter. Jag hade planerat...
Svar
12
· Visningar
2 535
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej alla! Undrar hur ni skulle gått tillväga om ni skulle sammanföra två nya hästar med varandra på ett helt nytt ställe. Får hem mina...
Svar
9
· Visningar
1 312
Senast: Ace
·
Hästvård För att hålla det hela kortfattat. En drygt 20-årig häst markerar lätt på ett framben när hon skrittar. Kollad på klinik men...
Svar
19
· Visningar
2 127
Hästvård och isåfall, är det verkligen knotten han inte tål? Det är framförallt svansen han kliar, men sålänge jag smörjer och han har täcke...
Svar
10
· Visningar
1 416
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Behöver ha lite råd från Buke :) Jag har blivit erbjuden en ny box i stallet. Och vet inte riktigt om jag ska säga ja eller nej tack...
2
Svar
26
· Visningar
2 724
·
Hästvård Hej. Jag köpte min ridtravare i april 2013. Ända sen då har hon varit halt till o från hela tiden. Våren 2014 hade hon...
2
Svar
28
· Visningar
5 252
·
Hästvård Hej hittade inget om det här så startar en ny tråd. Min häst halkade förra sommaren och drog troligtvis av ett led band i bogen. Var på...
Svar
3
· Visningar
812
·
Hästvård Tänkte höra mig för lite om erfarenheter kring shivering på häst. Tycker det är svårt att hitta vetenskapliga artiklar på ämnet. Det jag...
Svar
3
· Visningar
2 387
Senast: Anyo
·
Hästvård Ni som har stora och tunga hästar (stora halvblod, kallblod etc) som har varit skodda tidigare och inte har världens bästa hovkvalitet...
2
Svar
22
· Visningar
3 465
Senast: skiesabove
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Heej på er tänkte kolla med er hur länge era hästar har fått stått min medryttarhäst har/hade en super liten (den märktes knappt) skada...
Svar
8
· Visningar
1 969
Senast: Korven
·
Hästvård Hej! Min häst har fått i sig alsikeklöver (nu är hon flyttad och går i en hage utan) och hon har fått utslag på ben, mule och strax...
Svar
4
· Visningar
2 158
Senast: Buck
·
Hästvård Hej! Jag funderar på att ta hem ett föl, uppfödaren vill då att han flyttar vid 6 månaders ålder. Har endast ston hemma därför undrar...
2
Svar
20
· Visningar
5 823
Hästvård Min häst har så länge jag haft honom haft ärr i hasleden. Dagen vi hämtade hem honom och skulle släppte ut bland de andra hästarna fick...
Svar
9
· Visningar
895
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix