Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst slog upp ett litet sår på sin ena bakkota förra veckan. Jag tvättade och la på tjärsalva, för att hålla flugor någorlunda...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Söker någon hovslagare eller kunnig person som kan ha lite användbar information i detta ärende. Har ett kallblod som fick anmärkning av...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: mily
·
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga detta. tyckte inte det passade in nånstans. admin får flytta om dom vill jag är faktiskt lite ledsen nu...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 845
Senast: kol
·
Hästvård Detta har säkert varit uppe i omgångar förr men tyckte det var intressant med en tråd om foderstater nu när det börjar närma sig...
2
Svar
20
· Visningar
1 637
Senast: Miedo
·
Hästvård Hejsan jag är medryttare på en isis ägaren har inte varit ute något hos honom så när jag kom dit upptäckte jag att han var svullen och...
2
Svar
23
· Visningar
2 394
Senast: Efwa
·
Hästvård hej! Min tjej har nu hostat och fnyst i en månad. Inget regelrätt snor, ingen feber. Hon hostar enstaka gånger vid ansträngning, men...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Boj
·
Hästvård Vår häst har nästan inga strålar kvar på framhovarna. På nåt sätt tillbakabildade. Luktar apa också. Strålröta kanske, men då försvinner...
2
Svar
23
· Visningar
5 540
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej. Jag har läst en massa om detta med nyponpulver och funderar på om det verkligen är någon skillnad på de olika märkena..? Jag...
Svar
6
· Visningar
2 661
Senast: Ailiin87
·
Hästvård Min sexåring har slitit ner sina framtänder som om hon vore en krubbitare. Två veterinärer har stått som frågetecken och sagt att det är...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: orion_x
·
Hästvård Eller ja bara generellt.. hästen har varit knepig en längre tid i ridningen och efter senaste kiro besöket där hon först blev otroligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 224
Senast: Equilina
·
Hästvård Jag står i valet och kvalet om jag ska ta tillbaka min gamla pålla som nu fått diagnosen Ems. Men jag vet inte mycket alls om sjukdomen...
Svar
2
· Visningar
862
Hästvård Hur tänker folk som har häst med skabb? Flyttar man verkligen runt i olika stall? Ser man inte att det är en plåga för hästarna? Varför...
Svar
12
· Visningar
944
Senast: Digbil
·
Hästvård Hur stor är sannolikheten att en 4 åring blir dubbelsidigt halt av att gå i en hage. Varit oren från och till i ett år, första vändan...
2
Svar
21
· Visningar
2 802
Senast: skuggi
·
Hästvård Veterinären tyckte idag att överbenet ska frysas bort eftersom det är aktivt och gör att hon/hästen haltar lätt. Har någon gjort detta...
Svar
5
· Visningar
2 916
Hästvård Mitt frisersto har ett otäckt läte ifrån bakpartet.Veterinären tyckte det lät som en fraktur och vi ställde henne på sjukhage en månad...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Gör en egen tråd och hoppas på lite funderingar och så ifrån er. Vill börja med att säga att veterinären är inkopplad. Hästen är ett...
Svar
15
· Visningar
1 803
Senast: Nalasmatte
·
Hästvård Har en ponny som har stora kariesangrepp på p2 (främsta tuggtänderna på överkäken) där även tandbenet börjat tillbakabildas. Kommer...
Svar
8
· Visningar
2 501
Senast: Manji
·
Hästvård något tillskott man kan ge för att hästen ska få bättre kvalite på hovarna? vilket är det bästa?
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård Hej! jag skulle behöva hjälp angående en knöl som uppkommer vid ridning men försvinner. jag har en 19 årig d-ponny som aldrig haft...
Svar
6
· Visningar
898
Senast: Amanda_F
·
Hästvård Hur vet man om ett överben är aktivt? Det är ca två månader gammalt på en nioårig tävlingshäst som är ohalt . Under framknän utsida och...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: allahemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka