Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Min ponny hade idag när jag hämtade in henne en avlång svullnad längst ner på halsen/början av bogen. Det var lite smutsigt och har...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: tabac
·
Hästvård Det fullkomligt vimlar av älgflugor i skogen nu vilket gör det nästan olidligt för hästarna. Idag plockade jag 15 älgflugor som samtliga...
2
Svar
31
· Visningar
15 221
Hästvård Har märkt att min 4 åring rör sig lite annorlunda, inget helt uppenbart, jag hade ute vet förra veckan till en annan häst och bad henne...
2
Svar
36
· Visningar
4 914
Hästvård Min älskade häst har drabbats av cancer i penishade veterinär ute igår, efter att ha upptäckt en stor blomkålsliknande utväxt när han...
Svar
9
· Visningar
1 941
Hästvård När jag köpte min ponny var han musklad och fin. Nu efter lite mer än ett år har han tappat jätte mycket muskler och jobbar inte med...
Svar
18
· Visningar
1 982
Hästvård Det började igår med häst som inte vill/kan äta. Kan inte tugga/svälja. Dreglar. Åkte först till hästtandläkare som tyckte att hästen...
2
Svar
25
· Visningar
1 865
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Mitt halvblod drabbades av penicillinchock igår, sjätte dagen med behandling. Första gången (4år gammal) som han får penicillin. Jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 556
Hästvård Jag har varit i kontakt med veterinär och de har tagit prover och ska ta fler men jag skulle vilja veta om någon känner igen symptomen...
2
Svar
21
· Visningar
3 227
Senast: haus
·
Hästvård Vet inte om detta hamnar rätt nu, men jag försöker. Som relativt nybliven kattägare (tidigare haft egen häst, men haft otrolig tur med...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 092
Senast: Ray
·
Hästvård Jag ger min gamla dam glucosamin mot artros i knäna och tänkte nu börja komplettera med MSM. Jag har tänkt mig i pulverform som jag dels...
Svar
8
· Visningar
2 300
Senast: fio
·
Hästvård Säg att man jämför 3 olika hästraser och vad de äter. Samtliga är jämförbara, typ promenadhästar, lika mycket utevistelse mm. Man fodrar...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Elo
·
Hästvård Jag undrar om ni har märkt positiva effekter av att ge era hästar gurkmeja? Hur mycket har ni i så fall gett och på vilket sätt gav det...
2
Svar
29
· Visningar
5 928
Senast: Speedway
·
Hästvård Har precis tagit hem en 6-årig valack som blev kastrerad i april. Skulle släppa ihop honom med två andra valacker, då rider han på båda...
Svar
3
· Visningar
1 330
Hästvård Hej! Jag är bara nyfiken. Finns det nån därute som kan förklara vad skorna på bild är bra för? Dom ser lite ut som en grövre variant av...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: Lavinia
·
Hästvård Självklart är veterinär redan inkopplat i detta. Jag skulle behöva hjälp att tänka kring vad som är fel med min häst. För att...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: dreampower
·
Hästvård Min häst börjar bli lite till åren och jag skulle vilja göra en hälsocheck på honom. Jag vet att det finns speciella seniorkontroller...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: Vinur
·
Hästvård Har en fråga. Överallt läser man vad som är normal andningsfrekvens hos en häst. Men om den har mer, vad är då för mycket? Vad är...
Svar
4
· Visningar
644
Senast: macan
·
Hästvård förra veckan kom vi äntligen iväg till veterinären med min häst. Jag har länge misstänkt att det är något fel men så har det ena stunden...
Svar
5
· Visningar
3 199
Senast: Lindsen
·
Hästvård Är det så? Stod och tittade på en tjej som red på ett varmblod, ser ut som att hästen tar ett alldeles för kort steg bak så det ser ut...
2
Svar
26
· Visningar
2 708
Senast: Maria_81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar