Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon här inne som har erfarenhet av resistenta bakterier? Min ponny har ett operationssår där det uppstått resistenta bakterier...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Cornelia
·
Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 345
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Dags att beställa vaccinering till hästen. Kollade passet att de börja vara dags, första gången för oss. Men en närmare titt visar att...
2
Svar
21
· Visningar
1 694
Senast: fio
·
Hästvård http://www.ladda-upp.se/bilder/xjyedafwfrnbxk/ http://www.ladda-upp.se/bilder/yvxkfvszgkxcrj/ Reagerade på detta mellanrum idag, hästen...
Svar
6
· Visningar
1 314
Senast: skuggi
·
Hästvård I början av augusti började min häst gå knackigt och kändes ofräsch. Hon vilade två veckor utan tydlig förbättring och vi åkte till...
Svar
10
· Visningar
2 346
Senast: Guldaskig
·
Hästvård Min häst har vad jag fattat det något som motsvarar karpaltunnelsyndrom i handled på människa i sitt ena framknä. Dessutom skada på...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Líf
·
Hästvård Hej! Hästen har pålagringar i bakknäna och i ett framknä ( sista knät ej kollat än ) sprutad flera gånger i bakknän , hovled , kotled...
Svar
8
· Visningar
2 113
Senast: mackan
·
Hästvård Vi har en häst i stallet som beter sig mycket märkligt sedan ett par dagar. Det började i fredags då jag såg henne rulla sig och sen...
2
Svar
28
· Visningar
2 886
Senast: Magnum
·
Hästvård Av olika anledningar har jag fått dra av bakskorna på min häst nyligen. Döm om min förvåning när hästen blev SÅ mycket finare att rida...
Svar
17
· Visningar
1 861
Senast: mackan
·
Hästvård Min 17 åriga halvblodsvalack bytte stall för lite mer än 1 år sen, och när vi i stallet på hösten/vintern går över till hösilage så blir...
Svar
5
· Visningar
2 067
Senast: Ace
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av denna produkt. Köpte hem för att prova på min hosthäst. Köpte "pulvret" och hon är inte förtjust i det...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: Meewee
·
Hästvård Mitt avelssto som går med föl schasade iväg en av de andra i flocken för några veckor sen och gjorde en tvärnit i samband med att hon...
Svar
9
· Visningar
2 337
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård Jag bryter ihop över mitt fullblods hovar snart. Har haft henne i drygt två år och har haft hovtrassel större delen av tiden. I nästan...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 275
Senast: axel
·
Hästvård Hej jag har precis köpt en ny häst som har väldigt tunn och ganska kort svans som jag vill ska vara lång och tjock. Hon är 6 år nu och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 246
Senast: Novali01
·
Hästvård Min gamle pålle har fått någon typ av eksem främst på bakbenen; över skenbenen och bak på senorna samt lite högre uppåt rumpan och även...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag inleder inlägget med att framhålla att tid på klinik är bokad. För 1,5 vecka sedan hittade jag min ena häst med ett grumligt...
Svar
4
· Visningar
2 600
Senast: Bismarck
·
Hästvård Det ploppade upp en annons om det här, L.I.F.E. (Living Information Forms Energy). På hemsidan beskris det så här, citat...
Svar
17
· Visningar
1 376
Hästvård Har funderingar på att kastrera mitt sto för hon har en jobbig brunst & jag har inget intresse av att ta föl på henne. Skulle vara...
2
Svar
36
· Visningar
9 938
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag läste i en tråd gällande täckning av våra fyrbenta älsklingar och reagerade på att många redan klippt sina hästar. Min pålle går...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 450
Hästvård Min häst hade svullna beh när jag kom till stallet imorse. Så hängig ut så jag tempade honom. Ingen feber jag försökte longera honom...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: steven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka