Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kära buke-oraklet. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Herr Häst har mig veterligen aldrig varit någon eksem-häst. Han har ju rosa...
Svar
7
· Visningar
798
Senast: Fiorano
·
Hästvård ... Vad skulle ni säga om den och vad tror ni har hänt?
2 3
Svar
50
· Visningar
13 943
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Hittade bara en gammal tråd om detta (2013) där det inte kom så mycket tips. Ända sedan jag fick hem min häst har Hovslagaren sagt att...
Svar
18
· Visningar
2 496
Senast: Bluefish
·
Hästvård Hej! Någon som har erfarenhet av att operera patellaupphakning genom den "nya" operationen där man går in och gör små snitt i ligamenten...
Svar
11
· Visningar
1 674
Senast: Gimlan
·
Hästvård Hej igen, Nu kommer ett nytt inlägg på ämnet hosta. Idag diagnosterades min häst med akut bronkit. Enligt veterinären är den lindrig...
Svar
11
· Visningar
2 094
Senast: Missemus
·
Hästvård Har en copd häst som periodvis äter ventipulmin (och så klart står under veterinär uppsyn) Men mellan ventipulminkurerna som blir...
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: Glimris
·
Hästvård Köpte ett sto i januari som gick igenom besiktning utan anmärkning. Fem år och oinriden men har fått ett föl, nu har vi påbörjat...
2
Svar
23
· Visningar
2 669
Senast: Angelikaan
·
Hästvård Hej Detta är inte min häst, och det ända jag vet om den är att den är 10år gammal, är inte inriden och har haft fång. Vad säger er...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hej! Jag har köpt en shettis hingst på 10 år. Jag köpte honom för att mina mindre barn skulle få rida honom och lära sig utvecklas ihop...
Svar
4
· Visningar
1 019
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Skulle behöva hjälp. Är detta fångringar eller något annat? Enda symptom som han har är att han är överviktig, stel och svår att...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej, alla, för ett par veckor sedan noterade jag att min häst hostade till någon gång då och då. Han hade ingen feber och har inte haft...
Svar
7
· Visningar
1 140
Senast: Missemus
·
Hästvård Hej, min häst har sedan en vecka sedan varit svullen på vänstra bäckenbandet. Hon rör sig precis som vanligt, ingen feber och beter sig...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: mackan
·
Hästvård Finns det någon här inne som varit med om att hästar satt vinterpäls under våren/för-sommaren? För min pålle är det nu andra året i rad...
Svar
14
· Visningar
2 072
Senast: Speedway
·
Hästvård Ny tråd igen från mig. Men nu behöver jag verkligen stöd, skriva av mig, höra erfarenheter osv. Hästen är 24 år, nordsvensk som jag...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 587
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en ettåring som blivit stel i ett bakben, syns inte jättemycket men man kan se att hon inte tar för sig lika mycket på ett...
Svar
10
· Visningar
671
Senast: Hoppla
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 684
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har köpt pelletterade örter till min häst för att testa det på hennes hosta. Dr Shaettes Vorarlberg. Det smakar beskt och hon bara...
Svar
7
· Visningar
872
Senast: Sirap
·
M
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Min treåring står med skadat gaffelbandsfäste VB (vid kotan) Hon visar 1-2 graders hälta, svullen...
Svar
15
· Visningar
12 097
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Kompisens häst har fått en faslig hosta. Började igår och nu ikväll var det värre. Hon får attacker när hon hostar och det RINNER ur...
2
Svar
24
· Visningar
2 743
Senast: Nalasmatte
·
Hästvård Förra året när vi släppte hästarna på gräs så blev äldsta hästen (25 år) väldigt stel i bakbenen. Jag trodde det var fång men både...
2
Svar
26
· Visningar
3 541
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar