Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag fått rekommendationen att göra ett zinkbandage. Har aldrig tidigare gjort ett. Kan någon berätta hur man gör ett och vad jag...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: ptr
·
Hästvård Ja jag ska fråga hovslagaren men tycker det känns aningens overkill störa honom en sen eftermiddag bara för att jag är nyfiken. Men...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 222
Hästvård Hej! Kan man rida en häst med mugg? :)
Svar
5
· Visningar
1 036
Hästvård Vår D-ponny som vi ägt ca ett år fick i vintras korsförlamning. Han fick endast gå i hagen samt ledas runt i skritt upp till max en...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: skiesabove
·
Hästvård Har en häst som har jätte svårt att släppa sin päls ordentligt och så vet inte om jag vågar klippa eller inte så vill gärna veta vad ni...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: Freazer
·
Hästvård Har nyss fått reda på att vår ponny har spatt, något som säljaren visst glömde att nämna... Hon är 21 år och haft det större delen av...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst går nu på bete, men jag tog in honom idag för att kolla igenom honom och han hade konstiga utslag i nacken och i mankammen...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: Gry
·
Hästvård Är just nu på väg att köpa häst som besiktigades idag, den gick igenom men veterinären sa att hästen hade lite stela framkotor. I övrigt...
Svar
8
· Visningar
1 390
Senast: Dolce
·
Hästvård Är det bäst att svampa av hästen på efter ridtur på kvällen när den svettats? Eller är det bättre att låta svetten torka upp? Hästen...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Alla trådar om eksem är gamla, så jag passar på att starta en ny, för jag misstänker att det är fler än jag som har en eksemhäst. Tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
3 144
Senast: sthu
·
Hästvård Ökozon är en örtbaserad medicin som ges till hästar med sommareksem med god effekt. Min islänning har inte det men jag funderar på att...
Svar
3
· Visningar
790
Hästvård Hej! Jag har en fråga som jag funderat över de senaste dagarna. Jag hittar inget svar på internet. Finns det någon åldersgräns vid...
Svar
1
· Visningar
561
Hästvård Min ena ponny har varit halt i ett framben (hov) i tre månader. Pinnar på i skritt, men i trav markerar han. Har ökad puls vid...
Svar
15
· Visningar
1 890
Senast: Abel
·
Hästvård Finns det någon utbildning för att använda sig av stötvågor? Hur jag än letar så hittar jag inte direkt något, men kanske någon som...
2
Svar
23
· Visningar
3 913
Hästvård Hjälp mig spåna lite.. Sitter nu i stallet och försöker fundera på varför min häst inte vill äta upp sin kvällsmat. Han har fått både...
Svar
1
· Visningar
609
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Någon som har haft problem med sin hästs öga som skulle kunna hjälpa mig. Det blir hela tiden mer eller mindre grått men aldrig helt...
2
Svar
27
· Visningar
2 327
Senast: tuaphua
·
Hästvård Någon som haft liknande? Veterinär har varit ute, han fick en kortison kur som hjälpte men så fort vi slutade med kortison en kom det...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Cornelia
·
Hästvård Hej! Jag ska snart få hem ett sto! Har aldrig haft det utan bara haft valacker tidigare! Hon är väldigt snäll och mild, inte det minsta...
Svar
4
· Visningar
1 267
Senast: Klaralg03
·
Hästvård Hej. Köpte en shettishingst som sällskap till min islandsvalack. Han är jättesnäll att hantera och så , men han bråkar med min valack...
Svar
2
· Visningar
609
Senast: Tättran
·
Hästvård Fick precis reda på att mitt sexåriga russ har spatt i ett bakben. veterinären gav cortison spruta, sen skulle han ha...
Svar
9
· Visningar
2 316
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka