Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fråga till de som har erfarenhet av hästar som har/har haft cancer invärtes, - alltså inte vanliga 'skimmelknölar' som syns utan mer...
Svar
5
· Visningar
3 360
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Lite äckligt blev det, tidigare i höstas ville pållen klia sin manke och han tog alla tillfällen i akt för att få göra så. Tänkte nog...
Svar
17
· Visningar
1 951
Senast: Madick
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 505
Senast: Ray
·
  • Låst
Hästvård Jag var och tittade på en häst för ett tag sedan som jag kom fram till att hon var strasser verkad. Tyvärr stod hon i ett...
25 26 27
Svar
538
· Visningar
56 259
Senast: Izzo
·
Hästvård Som rubriken nämner, är det någon som har testat/har något annat strö än halm i sin ligghall (vi har snarare liggskjul med en öppen...
2
Svar
20
· Visningar
4 910
Senast: Corax
·
Hästvård En valack som tidigare gått med ston utan problem har nu börjat betäcka ett brunstigt sto i hagen. Hur ska man hantera detta? släppa...
Svar
19
· Visningar
7 677
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Jag köpte ett sto den 17e Maj. Igår märkte jag att hon börjat brunsta, för tredje gången sen jag fick hem henne. Från samma dag hon...
Svar
4
· Visningar
1 258
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag är nyfiken på hur Du upplever din hästs digitalpuls och hur den ändras med dygnet och väder/värme. Är den mer distinkt när det är...
Svar
17
· Visningar
6 606
Hästvård såg att det börjat växa åkerfräken i ett dike utanför hagen och under staketet, några hittade jag någon meter in i hagen. hur giftiga...
2
Svar
36
· Visningar
17 601
Senast: Pudlan
·
Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 266
Senast: Lindsen
·
Hästvård För andra året i rad har min häst fått mugg på ett av sina vita bakben när han betat några veckor i sommarhagen. Nu funderar jag på vad...
Svar
16
· Visningar
3 133
Hästvård Någon som testat hemmagjord insektsspray? Hur gjorde ni och vad hade ni i? Hur funkade detta? Hoppas på många tips:D
Svar
2
· Visningar
1 847
Senast: smedsussie
·
Hästvård Var på klinik med min häst igår eftersom han under en tid visat olika diffusa symptom både i ridning och hantering, och min magkänsla sa...
2
Svar
30
· Visningar
6 405
Hästvård Hej. Min häst har fått fång med hovbensrotation och ska nu äta flunixin i granulatform. Står att man kan ge i munnen (Hur?) eller...
2
Svar
21
· Visningar
3 101
Senast: Sirap
·
Hästvård Har försökt läsa på o hittills kommit fram till att följande verkar ha lite evidens (?): Hyaluronsyra Så hög molkekylvikt som möjligt...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 167
Senast: Corax
·
Hästvård För två år sedan blev pållen halt. Först misstänktes kotledsinflammation eftersom 90% av hältan släcktes på bedövning där, men när...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: Similitude
·
Hästvård Såg på TV om en sjukdom hos kvinnor som heter PCOS. Dessa kvinnor var ofta insulinresistenta och kunde för att minska insulinresistensen...
Svar
11
· Visningar
1 758
Senast: vallhund
·
Hästvård Tog av bandaget på min hästs sår (på skenbenet fram, sytt av veterinär, ska ta stygnen imorgon) och medans jag gick och hämtade ljummet...
Svar
2
· Visningar
1 723
Senast: Andira
·
Hästvård Ja ni läste rätt, min eminenta hopphäst, nu 4 har fått en hovbensfraktur efter att ha gått omkull på asfalten på långfredagen. Åkte...
Svar
9
· Visningar
2 154
Senast: Estivuz
·
S
Hästvård Okej, en ritad häst men har ingen bild. Hästen är alltså helt insjunken i halsen och har en grop framför manken (lågt ansatt hals)...
2 3
Svar
57
· Visningar
17 878
Senast: Itzyditzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar