Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej Min häst har fått en spark på frambenet precis under knäet på yttersida.. vet var ute och la bandage och konstaterade att det...
2
Svar
24
· Visningar
2 544
Senast: Malska82
·
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 757
Senast: skuggi
·
Hästvård Idag när jag kom ut i hagen såg jag att vårat gamla sto på 23 år haltade rätt så rejält på vänster fram, vid undersökning upptäckte jag...
Svar
3
· Visningar
1 324
Senast: Efwa
·
Hästvård Har just spenderat halva dagen med att köra skit.. :mad: På grund av stormen som fällde halva skogen går min i en liten hage nu (typ...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 988
Hästvård Hej, min häst har i princip vilat sedan september förra året då han först fick en stor blödning i gaffelbandet som tagit lång tid att...
Svar
7
· Visningar
1 522
Hästvård Min fina ponny ansågs tyvärr halt av veterinär, något som jag inte märkt. Hälta som syns svagt vid longering, inte alltid. Visade...
Svar
14
· Visningar
1 739
Senast: jemeni
·
Hästvård Min häst trampar sig med framhovarna, när han tex ska vända, flytta åt sidan m.m så trampar han sig med den ena hoven på den andra...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: silverblom
·
Hästvård Ett av mina ridston har från "ingenstans" fått jobbig brunst. Hon är inte det minsta arg eller sur. Sparkar inte men är superstressad...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst har tandsjukdomen eotrh. Vad har ni för erfarenheter? Hur har hästen klarat sig utan framtänderna? Det är ju en relativt...
Svar
8
· Visningar
4 010
Senast: kristalia
·
Hästvård Hur gör ni när gräset börjar växa? Ni som har vinter hagar och släpper i sommarhagar. Hur betar ni in era hästar? 5 10 15 min osv...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: mackan
·
Hästvård Det är så att jag är på gång att köpa en häst (SWB) och den ska besiktigas imorgon, men bara såhär timmar innan har jag fått veta att...
Svar
15
· Visningar
1 638
Senast: athena
·
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: fridaxi
·
Hästvård Finns det någon hovslagare eller allmänt kunnig som kan svara på detta? Mina hästar blir alltid ömma efter skoning verkning. Allt ser...
2
Svar
25
· Visningar
10 710
Hästvård För att göra en lång historia kort så har min häst misstanke om ligamentskada i höjd med hovled vänster fram. Han har behandlats för...
Svar
9
· Visningar
4 948
Hästvård Min häst fick sparkskador på bägge bakknäna för 3 år sen, efter det fick han vandrande hälta, som visade sig bero på inflammation i...
Svar
16
· Visningar
1 921
Senast: Dopy
·
Hästvård Jag har nyligen fått (efter flera års funderande på vad skakningar beror på) fått diagnos HSS. Tävlar högre klasser i dressyr och...
Svar
0
· Visningar
708
Hästvård Min 19 åriga ponny valack skimmel har haft en knöl på halsen precis bredvid ganashen på ena sidan. Har pratat med vet om detta och det...
Svar
0
· Visningar
585
Hästvård Hej! Jag kommer släppa min lättfödda häst på ett relativt kraftigt bete i två veckor i sommar. Det är inte möjligt att ha henne i en...
2
Svar
39
· Visningar
8 258
Senast: Rifer
·
Hästvård Kan börja med att säga att jag inte vill outa mig alltför mkt, den som vet vem jag är vänligen håll det för dig själv. Nyligen hyrde...
2
Svar
38
· Visningar
10 441
Senast: Lavinia
·
Hästvård I början av året så fick vi ringorm i stallet. Min shettis gick med den hästen och vi valde på veterinärs inrådan att behandla i...
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: kakan89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka