Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Ni som har Thorowgood-sadlar, de äldre modellerna, hur gör ni rent dom? Vi har alltid sadelskydd på våran, suger åt sig så himla...
Svar
9
· Visningar
1 251
Senast: stall_lofmark
·
B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 784
Senast: Bananens
·
L
Utrustning Hej! Nu ska jag köpa en hoppsadel till min fullblodsvalack. Han ser ut så här (tänker på sadelläget): Han har enligt mig en...
Svar
13
· Visningar
1 902
Utrustning Undrar hur dyontränsen är i storlekarna :). Funderar starkt på att köpa ett men kommer inte ha någon möjlighet att kolla på det i...
Svar
0
· Visningar
675
Utrustning Det börjar vara hög tid att köpa hem ett nytt eksemtäcke till ponnyn av shetlandstyp som lider så av sina eksem sommartid :( Förra årets...
Svar
1
· Visningar
1 639
Senast: Djuranna
·
Utrustning Desto mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag på att skaffa mig en tömkörningsgjord och börja tömköra hästen några gånger i...
Svar
19
· Visningar
4 492
Senast: linafina
·
Utrustning Jag måste ha nya täcken till nästa år, pga min hästs känsliga bogar (har nu en sena som ska behandlas, antagligen pga täcken som...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: bejkonfis
·
Utrustning Går i tankar att köpa egen transport i sommar, men har dålig koll på vad man ska ha och inte. Läst en del och vet vilka krav jag har...
Svar
8
· Visningar
1 949
Senast: Bluefish
·
Utrustning Har insett att nej, det går inte att dressyra på samma sätt i en hoppsadel som en dressyrsadel, så nu tänker jag skaffa en dressyrsadel...
Svar
13
· Visningar
1 534
Senast: Rugge
·
M
Utrustning Hej! Är det någon som har sett eller hört något om Charles Owens nya hjälm? Den ska tydligen ha glitter skimmer över hela hjälmen...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Fideli
·
M
Utrustning Min mage börjar bli för stor för min säkerhetsväst och jag undrar därför hur ni andra gjort och vad ni haft för säkerhetsvästar när ni...
Svar
3
· Visningar
1 990
Senast: miras
·
Utrustning Vart hyr ni då? av företag eller privat? Lasttränar nu med mitt gamla släp men rampen börjar bli dålig av all ur o in samt att det...
Svar
5
· Visningar
1 086
Senast: Tjockisina
·
Utrustning Jag är på pannbandsjakt, släng in bilder på era finaste pannband och ge mig inspiration!! :D 2 3
Svar
52
· Visningar
7 043
Senast: Flavor
·
S
Utrustning Hade ut sadelprovaren förra veckan och hon tyckte att jag skulle ha någon slags pad under framvalvet för att min sadel (en Trekker... 2
Svar
28
· Visningar
7 999
Senast: Nominous
·
Utrustning Ni som har erfarenhet av detta bett, vill ni berätta lite för mig om dem? Jag tycker de ser intressanta ut, men funderar också på om de...
Svar
14
· Visningar
8 105
Senast: poloplayer
·
Utrustning En liten fråga till alla hästmänniskor här inne. Hur många av er vet att det finns manliga och kvinnliga sadlar? Och att det är... 2
Svar
29
· Visningar
4 165
Senast: bigganl
·
Utrustning Ni som har övervakningskamera i era hästtransporter. Var och hur har ni satt fast kameran? Lägg gärna i bilder;)
Svar
11
· Visningar
1 584
Utrustning ..Är det på ett rakt babypelham i gummi och ett rakt kimblewick?
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Veritas
·
N
Utrustning Någon mer än jag som känner att det blivit mycket fixering på matchande plagg inom ridningen? Samma färg på lindor/skydd som på... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 058
Senast: Bananens
·
Utrustning Jag letar efter en tunn regntät varseljacka som funkar bra vid ridning. Dock verkar det vara svårare än vad jag trodde såvida jag inte...
Svar
11
· Visningar
2 245
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka