Göra rent Thorowgood T4?

Ms_Antrop

Trådstartare
Ni som har Thorowgood-sadlar, de äldre modellerna, hur gör ni rent dom?

Vi har alltid sadelskydd på våran, suger åt sig så himla mycket damm annars, men hur gör man den riktigt ren och snygg egentligen? Hittills har vi bara torkat av den med en fuktig trasa. Finns det nått speciellt rengöringsmedel till dessa sadlar? Har för mig att jag har hört/sett nått om det nån gång, men kommer inte ihåg vart... Kan ju ha inbillat mig det kanske ;)

Sv: Göra rent Thorowgood T4?

Thorowgood ska ha en egen sadeltvål för sina syntetsadlar. Borde inte hööks ha det?

Man tycker det, men jag har aldrig sett nån tyvärr... Surfade för säkerhets skull in på deras sida igen och kollade men det finns bara till läder...

Verkar som om det utgått i sortimentet. Man kan tvätta lite med ljummet vatten med någon droppe diskmedel i annars.

Jag har ett syntetspray därifrån men det finns väll inte kvar då längre. Men det ska finnas i flera hästaffärer.

Ja men där va ju den gamla tråden! Tack! Jag försökte söka men hittade inget, ibland skriver man bara helt fel grejer när man söker :p

Prinzess: Från Thorowgood alltså? Har du köpt den förut eller fått med när du köpt sadel? Jag fick tyvärr inte med nånting när jag köpte min, inte ens ett överdrag! :crazy:

gulkiwi: Bra tips! Men vad använder man på sitsen?

Antingen Thorowgoods egna spray för syntet sadlar om den nu finns kvar.
annars tog jag lite lite läderbalsam över hela sadeln (utan ställena med "mockaliknande", en fuktig trasa funkar bra där) och drog av ordentligt med en trasa på min gamla thorowgood, blev superfin och det höll länge iochmed att dom är så lättskötta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka