Utseendefixering

Sv: Utseendefixering

*KL*

För mig har stallet alltid varit den plats där jag sliter ut mina (och mammas och syrrans) gamla kläder. Egentligen alla mina stallkläder förutom ridbyxor, väst, termobyxor, skodon, vantar och jackor är avlagda vardagskläder. Det betyder tröjor som är för noppiga att ha "civilit", lagade, tappat formen eller som sorterats utan av någon annan anledning. Mammas rosa -80 eller -90 tals mössa tex. verkar omöjlig att tappa bort eller slita ut. Till hästen har jag försökt hålla ihop färgen på lädret (men har två bruna träns trots svart sadel) och schabrak har jag snarast matchat mot hästens färg än mina kläder.

Men så har jag också hållit till i mindre privatstall. Och ja, jag rider lektion, inte så ofta som jag önskar, men det har mest berott på dålig mismatch mellan mig, tränaren, underlaget och hästen. Det är alltid någon som inte kan.

Däremot ser jag alltid till att vi är hela och rena när vi rider lektion (putsar lite extra på utrsutningen) även om vi rider lektion på hemma plan. Skulle vi åka iväg på träning skulle jag tänka på att totalintrycket av oss var propert.

Jag har bevisligen missat mycket inser jag när jag läser svaren här. :rofl: Tur det, med tanke på att jag stor del av mitt hästliv levt på studiebidrag/föräldrar och där fanns inte möjlighet till denna "lyx". Nu är jag så van, så att även om jag skulle kunna lägga mer pengar så blev det fler hästar istället...

Samma här! Man tar det man har och nöjer sig med det ;)

Det har blivit lite väl fixerat kring att matcha, märkesplagg osv. Jag vill ha utrustning som är funktionell, hållbar och gärna fin givetvis. Men är absolut inget måste att det ska matcha.

Jag matchar gärna och tycker det är kul men jag köper aldrig några dyra märkeskläder eller prylar. Det som får kosta är en väl utprovad sadel men resten lägger jag inga stora pengar på.
För mig duger Hööks fleecelindor för 99:- lika bra som märkeslindor för 299:- om vi ska vara lite fina till träning....naturligtvis med matchande färg på schabraket. :rofl:

För mig spelar det faktiskt ingen roll att folk vill matcha, tycker bara att det är roligt att man vill ha en egen stil eller faktiskt vågar köpa något annat än marinblått.
För hästen spelar det ju absolut ingen roll om benlindorna är gula eller svarta eller kostar 50 spänn eller 500 spänn.
Däremot när det börjar handla om mode för bett och div så har det gått över styr tycker jag. Ett bett har stor betydelse jämfört med färg på lindor.

Liknande trådar

Utrustning så nu måste jag komplettera garderoben under hösten. Förslag på prisvärda kläder med god funktion och som ser hyfsade ut mottages...
2
Svar
22
· Visningar
2 458
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar