Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! Nyfiken på vad era bilar får dra för släptotalvikt på B-körkort? Skriv gärna!! 4 5 6
Svar
109
· Visningar
19 431
Senast: Caffe
·
Utrustning Köper ni dyra eller billiga prylar till både dig och hästen? Om ni blandar, vad köper ni dyrt resp billigt? Köper ni mängder av... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 315
Senast: clusia
·
Utrustning Det var några år sedan jag red in en unghäst, och eftersom det forskas hela tiden så ändras ju rekommendationer och man upptäcker ju nya...
Svar
18
· Visningar
3 899
Senast: pinky
·
Utrustning Vad för typ av benskydd bör man ha på hästar som verkligen inte kan hoppa? Senskydd skyddar ju baksida och sidor på underbenet men när...
Svar
10
· Visningar
3 971
Senast: Buck
·
F
  • Låst
Utrustning Eftersom det finns en sadellista för bomsadlar så varför inte skapa en för bomlösa. Vilka märken/modeller passar olika ryggtyper???? 84 85 86
Svar
1 706
· Visningar
229 152
Utrustning Ja vad använder ni, med eller utan resår? Och varför, varför inte? 2
Svar
24
· Visningar
5 970
Utrustning Jag har precis konstaterat att min unghäst inte gillar bettet så nu tänker jag låta henne slippa det, men frågan är vad som är bäst...
Svar
6
· Visningar
1 808
Senast: minda
·
J
Utrustning Hur ska ett kapson sitta? Hur tight etc?
Svar
0
· Visningar
731
Senast: Johnson
·
Utrustning Som rubriken lyder är... det någon som har eller har testar en Tekna islandssadel? Vilka hästar ligger den bra på, skön att rida i, och...
Svar
2
· Visningar
2 075
Senast: harri
·
Utrustning Hur lång ska dressyr gjorden vara? Så att spännena hamnar på schabraket? Eller nedanför? På schabraket kanske stör en duktig ryttare...
Svar
11
· Visningar
2 296
Senast: gylle
·
Utrustning har fastnat för just märket Star i mitt letande efter en bra beg.transport för en hyfsad penning. I mitt sökande har det dykt upp lite...
Svar
13
· Visningar
6 339
Senast: amandamellbin
·
Utrustning Jag har beslutat att hädanefter rida bettlöst på min pålle. Provade idag med vanligt hack och det var en helt annan häst. Så som det ser... 2
Svar
20
· Visningar
7 095
Senast: lewellyn
·
B
Utrustning Hej Jag köpte idag ett kimblewick strl 10.5. MEN nu när jag kom hem så hade jag inga tyglar som passade i hålen på bettet :( Så jag...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: Gelina
·
Utrustning Finns det några buke-människor som använder klacksporrar?:) Kan ni inte slänga in nån bild på era, gärna "in action" också, alltså när... 2
Svar
22
· Visningar
3 084
Senast: Got2Be
·
Utrustning Eller håller den formen för evigt? Jag har köpt en begagnad prestige-sadel som har latexpaneler? Kan vara inbillning, men jag...
Svar
2
· Visningar
2 150
Senast: gylle
·
Utrustning Jag klurar på om jag kan klippa bort den där flärpen på nosgrimman som snokremmen ska sitta i, eftersom jag aldrig använder den och då...
Svar
7
· Visningar
952
Senast: Equilina
·
Utrustning Nu vet jag att det finns många trådar om detta men jag hittar inte svaret jag söker där..... Jag får hem min nya bomlösa i dag och då...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: EmmaW
·
Utrustning Är i färd med att köpa nya boots till grabben då de jag har kvar från förra hästen är för små. Frågan är nu, de har jag har är...
Svar
5
· Visningar
2 791
Senast: iNHALE
·
Utrustning Någon som testat Acavallos gummiboots (de som man drar över hoven)? Hur är hållbarheten? Det ser ut som de går in under skon/hoven...
Svar
2
· Visningar
5 080
Senast: SusieQ
·
Utrustning Skulle vilja ha tips på allround mot dressyr-sadlar! Berätta gärna vad de passar på för slags hästryggar också. Är ute efter en ny...
Svar
9
· Visningar
1 469
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder